گفت‌وگوی تلفنی باقری با وزیر امور خارجه ترکیه

اقتصاد ایران: سرپرست وزارت امور خارجه در تماس تلفنی با هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه، پیرامون آخرین تحولات مربوط به شهادت آقای اسماعیل هنیه توسط رژیم صهیونیستی گفتگو و کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه در تماس تلفنی با هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه، پیرامون آخرین تحولات مربوط به شهادت آقای اسماعیل هنیه رهبر جنبش مقاومت اسلامی (حماس) توسط رژیم صهیونیستی گفتگو و رایزنی کرد.

سرپرست دستگاه دیپلماسی با قدردانی از حضور وزیر خارجه ترکیه در مراسم تحلیف رئیس جمهور کشورمان ابراز امیدواری کرد روابط دو کشور در دولت جدید بیش از پیش توسعه یابد.

باقری با اشاره به جنایات وحشیانه رژیم اشغالگر صهیونیستی در خصوص شهادت آقای اسماعیل هنیه اظهار داشت: رژیم صهیونیستی با نقض جدی تمامیت ارضی و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران، شخصیت برجسته جهان اسلام و مجاهد خستگی‌ناپذیر مقاومت فلسطین آقای هنیه را به شهادت رساند.

وی تاکید کرد: این اقدام تروریستی خلاف حقوق بین الملل و مغایر با اصول منشور سازمان ملل متحد است و امنیت و ثبات منطقه ای را با مخاطرات جدی رو به رو خواهد ساخت و جمهوری اسلامی ایران از حق ذاتی و مشروع خود در پاسخ قاطع و پشیمان کننده در قبال این جنایت آشکار قطعاً نخواهد گذشت.

باقری تصریح کرد: ضروری است نشست فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل و نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی برای رسیدگی به ترور رهبر برجسته مقاومت فلسطین و نقض امنیت ملی، حاکمیت ملی و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران برگزار گردد.

وی همچنین افزود: لازم است تمامی کشورهای منطقه این جنایت شنیع را محکوم نموده و اقداماتی قاطع در خصوص مقابله با اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی اتخاذ نمایند.

هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه نیز در این گفتگو ضمن تسلیت شهادت آقای هنیه به جهان اسلام و محکومیت اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در نقض آشکار خطوط قرمز و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران گفت: از ابتکار مشروع و دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی حمایت کامل می‌نماییم و ترکیه نیز در شهادت این رهبر برجسته مقاومت فلسطین عزادار است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ