رژیم صهیونیستی صلح وامنیت منطقه‌ای بین‌المللی را نقض کرد

اقتصاد ایران: سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان گفت: رژیم صهیونیستی با این ترور شهید هنیه به امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران تعرض و صلح و امنیت منطقه‌ای بین‌المللی را نقض کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با شیخ محمد بن عبد الرحمن آل ثانی، نخست وزیر و وزیر خارجه قطر در خصوص اقدام جنایتکارانه رژیم اشغالگر قدس در خصوص به شهادت رساندن اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس که به عنوان مهمان در تهران حضور داشت گفتگو و تبادل نظر کرد.

باقری در این گفتگو ضمن تسلیت شهادت اسماعیل هنیه به امت اسلامی گفت: رژیم صهیونیستی با شهادت ایشان آشکارا علیه امت اسلامی، کشورهای منطقه، ملت فلسطین و جمهوری اسلامی ایران اقدامی را جنایتکارانه مرتکب شد.

سرپرست دستگاه دیپلماسی کشورمان تاکید کرد: اسماعیل هنیه مهمان رسمی جمهوری اسلامی ایران در کنار نمایندگان بیش از هشتاد کشور دیگر جهان در مراسم تحلیف رئیس جمهور بود و رژیم صهیونیستی با این اقدام جنایتکارانه به امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران تعرض و صلح و امنیت منطقه‌ای بین‌المللی را نقض کرد.

باقری افزود: این اقدام شنیع باید مورد محکومیت تمامی کشورها قرار گیرد.

سرپرست دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از حق مشروع و ذاتی خود در اقدام متقابل علیه جنایت آشکار رژیم اشغالگر قدس صرفه نظر نخواهد کرد و از امنیت ملی و تمامیت ارضی خود قاطعانه دفاع خواهد کرد.

باقری با اشاره به لزوم واکنش کشورهای اسلامی نسبت به شهادت یک رهبر برجسته فلسطینی و نقض امنیت ملی ایران خاطر نشان کرد: ضروری است نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی در سطح وزرای امور خارجه در محکومیت اقدام رذیلانه رژیم اشغالگر قدس و مقابله با تجاوز تروریستی رژیم جعلی صهیونیست در اسرع وقت برگزار گردد.

نخست وزیر و وزیر خارجه قطر نیز ضمن تسلیت شهادت اسماعیل هنیه در تهران، از برگزاری نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی در محکومیت اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی استقبال کرد و افزود: رژیم صهیونیستی در انجام اقدامات جنایتکارانه خود حد و مرزی نمی‌شناسد.

وی اضافه کرد: هنیه شخصیتی بی بدیل در جهان اسلام بود و فقدان ایشان ضایعه‌ای بزرگ برای امت اسلامی است.

نخست وزیر و وزیر خارجه قطر تاکید کرد: قطر مجدداً این اقدام جنایتکارانه در به شهادت رساندن آقای هنیه در حالی که مهمان رسمی جمهوری اسلامی ایران بود را محکوم می‌کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ