لزوم آمادگی تمامی بنادر برای مبارزه با پشه آئدس و بیماری تب دنگی

اقتصاد ایران: بندرعباس- مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: با توجه به افزایش تخلیه و بارگیری انواع کالا در بنادر غرب هرمزگان لازم است تمامی بنادر برای مبارزه با ناقلان و بیماری تب دنگی آماده باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی سالاری در این خصوص اظهار کرد: با توجه به اهمیت پیشگیری از پشه آئدس و انجام اقدامات کنترلی در خصوص جلوگیری از تکثیر آن، مدیریت بنادر و دریانوردی بندرلنگه و غرب استان هرمزگان از ابتدای سال ۱۴۰۳ فعالیت‌های مختلف مقابله‌ای، پیشگیرانه، آموزش و فرهنگ سازی در رابطه با پشه آئدس را در دستور کار قرار داده و این بندر جلوتر از این بیماری‌ها و بحران‌های مشابه درحرکت است.

وی افزود: مرکز مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و HSE بنادر غرب استان هرمزگان با برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده با رعایت شاخص بندی و اولویت‌بندی محل‌های آلوده نسبت به کنترل ناقلان بیماری‌ها با رعایت فرآیند کنترل پایش و اندازه‌گیری، عملیات سمپاشی سالیانه و طعمه گذاری به منظور آمادگی مواجهه و پاسخ دهی فوری به بیماری‌های واگیردار و ارتقا سطح بهداشت محیط و پیشگیری از آلودگی‌های احتمالی زیست محیطی، اقدامات لازم را انجام داده‌اند.

مدیر بنادر غرب هرمزگان از اقدامات انجام شده و در حال انجام مرکز مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و HSE بنادر غرب استان به برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیشگیری و مقابله با پشه آئدس برای تمامی کارکنان، کارگران و ملوانان، چاپ بروشور به تعداد یک هزار عدد و توزیع در تمامی اماکن بندری و اطلاع رسانی از طریق نصب ۱۸ عدد استند و بنر در اسکله و اماکن اداری و سالن مسافری اشاره کرد.

سالاری، مکاتبه با تمامی پیمانکاران فعال در بندر در خصوص پشه آئدس، اطلاع رسانی از طریق سیستم پیامک با ارسال پیام‌های بهداشتی، اطلاع رسانی از طریق پخش پیام‌های بهداشتی در پایانه‌های مسافری، تله گذاری در انبارها و محوطه‌های عملیاتی به صورت مستمر، جمع‌آوری حلقه‌های لاستیک مستعمل و انتقال به انبارهای مسقف، جلوگیری از دپوی زباله خشک و تر در بندر، همکاری با مرکز بهداشت شهرستان بندرلنگه جهت مقابله و سمپاشی کلی بندر را از دیگر این اقدامات برشمرد.

وی با اشاره به وجود خطرات فراوان این نمونه از بیماری‌ها، تدوین روش‌های اجرایی مناسب برای کنترل این بیماری‌ها در بنادر را حائز اهمیت دانست.

مدیر بنادر غرب هرمزگان اضافه کرد: بنادر به عنوان یکی از محیط‌های کاری پر چالشی محسوب می‌شود که میلیون‌ها تُن محموله تجاری در آن جابجا و از آنجایی که این پشه از طریق بار منتقل می‌شود بنادر از جمله نقاط مستعد برای انتقال این پشه است؛ از این رو تمامی بنادر باید آمادگی لازم برای مبارزه با ناقلان و اینگونه بیماری‌ها را داشته باشند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ