ذخیره سازی بیش از ۱۳۰میلیون قطعه بچه میگو در مزارع خوزستان

اقتصاد ایران: اهواز - مدیرکل شیلات خوزستان گفت: بیش از۱۳۰میلیون قطعه پست لارو (بچه میگو) در ۵۳ مزرعه پرورش میگوی استان ذخیره سازی شده که این میزان نسبت به سال گذشته حدود ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی سوری عصر امروز چهارشنبه در گفت و گویی رسانه‌ای با اشاره به فعالیت پرورش میگو در سال جاری گفت: تاکنون عملیات ذخیره سازی در مزارع پرورش میگو در سطح زیر کشت معادل ۷۸۴ هکتار انجام شده است.

وی با بیان اینکه روند پرورش میگو تا اواخر شهریورماه ادامه دارد افزود: بر اساس آمارهای موجود، ۴۲ مزرعه در مجتمع پرورش میگو چوئبده آبادان ،۴ مزرعه در مزارع منفرد آبادان، ۳ مزرعه در آب‌های نامتعارف خرمشهر و ۴ مزرعه در مجتمع ۳۹۵ هکتاری هندیجان شروع به فعالیت کردند.

مدیرکل شیلات خوزستان ادامه داد: مجتمع ۳۹۵ هکتاری پرورش میگوی هندیجان دارای ۱۰ مزرعه است که پس از اجرای موفق طرح پایلوت در سال ۱۴۰۲ امسال ۴ مزرعه به زیر کشت میگو رفته و فعالیت پرورش آغاز شده است.

سوری با اشاره به مشکلات ناشی از شیوع بیماری AHPND در مزارع پرورش میگو در برخی استان‌های کشور عنوان کرد: در این خصوص پرورش دهندگان خوزستانی با حساسیت بیشتر و طی نظارت جدی و بازدیدهای مشترک کارشناسان شیلات و دامپزشکی و طبق پروتکل‌های تعیین شده کمیته فنی میگو استان مراحل آماده سازی استخرهای پرورشی را انجام دادند و امسال ۵۳ مزرعه توانستند مجوز آماده سازی جهت شروع به کار را از کمیته مشترک شیلات و دامپزشکی اخذ کنند.

مدیرکل شیلات خوزستان یکی از اقدامات مؤثر استان در مقابله با شیوع این بیماری را استفاده از مراکز نرسری و نوزادگاهی بچه میگو در مزارع پرورشی عنوان کرد و گفت: امسال ۸ مرکز نرسری فعالیت می‌کند و ۳ مرکز نیز در حال ساخت است.

وی تصریح کرد: با استفاده از مراکز نرسری علاوه بر کوتاه‌تر شدن دوره پرورش میگو، کاهش ریسک پرورش و اندازه مطلوب بازاری افزایش می‌یابد و در دوره نرسری پست لاروها در محیط کنترل شده دوره حساس را سپری کرده و تحت کنترل و پایش بیماری قرار گرفته و پس از اطمینان، بچه میگوی سالم وارد استخرهای پرورشی می‌شود.

مدیرکل شیلات خوزستان اظهار کرد: پرورش میگو تا اواخر شهریور ادامه دارد و برداشت میگو از اواسط شهریور ماه آغاز می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ