بسته شدن پرونده سه رشته در روز پنجم/ایران درحسرت مدال تاریخی ماند

اقتصاد ایران: رئینگ دو نفره زنان، تنیس روی میز و شمشیربازی رشته‌هایی بودند که پرونده نمایندگان ایران در آنها با برگزاری رقابت‌های روز پنجم المپیک سی و سوم بسته شد.

به گزارش خبرنگار مهر از پاریس، روز پنجم سی و سومین دوره بازی های المپیک در حالی روز چهارشنبه (۱۰ مرداد) با برگزاری رقابت های رشته های مختلف در پاریس پیگیری شد که کاروان «خادم الرضا» ۹ نماینده داشت.

رقابت نمایندگان ایران از ساعات ابتدایی این روز از مسابقات (به وقت محلی) در قایقرانی آغاز شد و تا رقابت شبانه در شمشیربازی ادامه داشت و نتیجه هم شد پایان کار ایران در قایقرانی روئینگ دو نفره زنان، بسته شدن پرونده تنیس روی میز و شمشیربازی. رقابت یک نماینده ایران هم در این روز به تعویق افتاد.

عملکرد کاروان ورزش ایران در روز پنجم بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به این شرح است:

پایان کار روئینگ دو نفره زنان با جایگاه آخر

رقابت ورزشکاران کاروان ایران امروز از قایقرانی آغاز شد و طی آن تیم دونفره قایقرانی روئینگ زنان ایران با ترکیب مهسا جاور و زینب نوروزی در فینال C برای تعیین رتبه های سیزدهم تا شانزدهم به مصاف رقبای خود رفت. قایق ایران با قایق هایی از کشورهای ژاپن، چین و پرو مسابقه داد و با زمان ۷ دقیقه و ۱۴ ثانیه و ۳۲ صدم ثانیه به عنوان قایق چهارم از خط پایان گذر کرد و در رده بندی نهایی هم شانزدهم شد. این در حالی بود که این رقابت ها در مجموع با حضور ۱۶ تیم برگزار شد.

بسته شدن پرونده سه رشته در روز پنجم/ حسرتی که به دل ماند

فاطمه مجلل به فینال D رفت

در چارچوب رقابت های قایقرانی و در مادهن روئینگ تک نفره سنگین وزن، فاطمه مجلل در رقابت با نمایندگان پاراگوئه، صربستان، فیلیپین، برزیل و اسلوونی با زمان ۸:۰۶.۲۳ دقیقه در جایگاه ششم قرار گرفت و به فینال D راه یافت. او در این مرحله برای کسب یکی از جایگاه نوزدهم تا بیست و چهارم با حریفانش رقابت خواهد داشت.

بسته شدن پرونده سه رشته در روز پنجم/ایران درحسرت مدال تاریخی ماند

بسته شدن پرونده تنیس روی میز با حذف نوشاد عالمیان

در چارچوب رقابت های تنیس روی میز بازی های المپیک و در جدول یک شانزدهم نهایی، نوشاد عالمیان به مصاف «توموکازو هاریموتو» از ژاپن رفت و مقابل او با نتیجه ۴ به ۲ متحمل شکست شد. این بازیکن که در نخستین دیدار خود«اوموتایو» از نیجریه را ۴ بر ۲ شکست داده بود، با کسب این نتیجه از صعود به مرحله یک هشتم نهایی بازماند و از دور رقابت ها کنار رفت.

با حذف نوشاد عالمیان، پرونده تنیس روی میز ایران در بازی های المپیک بسته شد. نیما عالمیان و ندا شهسواری دو نماینده دیگر تنیس روی میز ایران در این رقابت ها بودند که در نخستین دیدار خود متحمل شکست شده و از دور رقابت ها کنار رفتند.

بسته شدن پرونده سه رشته در روز پنجم/ حسرتی که به دل ماند

تعویق رقابت تنها کماندار ایران

قرار بود در مرحله یک شانزدهم نهایی مسابقات تیروکمان و در بخش ریکرو بانوان، مبینا فلاح شامگاه چهارشنبه د به مصاف «نگویت دتا» از ویتنام برود اما این رقابت به دلیل شرایط نامساعد جوی، احتمال طوفان و بارندگی به روز پنجشنبه موکول شد.

مبینا فلاح در دور مقدماتی مسابقات المپیک با امتیاز ۶۵۲ در رده بیست و هشتم قرار گرفته بود و حریفش رتبه سی و هفت را بدست آورده بود.

بسته شدن پرونده سه رشته در روز پنجم/ حسرتی که به دل ماند

طلسمی که با شمشیر هم نشکست

تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر با کسب جایگاه چهارم به کار خود در این دوره بازی های المپیک پایان داد. این تیم امروز در مرحله یک چهارم نهایی مقابل آمریکا به برتری ارزشمند ۴۵ بر ۴۴ دست یافت اما نتیجه دو دیدار دیگر خود در مرحله نیمه نهایی و رده بندی را به تیم های مجارستان (۴۵ به ۴۳) و فرانسه (۴۵ به ۲۵) واگذار کرد.

این در حالی است که در صورت پیروزی برابر فرانسه، شمشیربازی برای نخستین بار در تاریخ صاحب مدال المپیک می شدند ضمن اینکه بعد از گذشت پنج روز از بازی ها، کاروان ایران نیز با نخستین مدال تاریخی خود در تاریخ المپیک، وارد جدول توزیع مدال ها می شد.


بسته شدن پرونده سه رشته در روز پنجم/ایران درحسرت مدال تاریخی ماند

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ