خودروهای برقی آئودی A6 و S6 معرفی شدند؛ اسپرت‌بک چشم‌نواز، بُرد ۷۰۰ کیلومتری و صفر تا ۱۰۰ زیر ۴ثانیه

اقتصاد ایران: خودروهای برقی A6 و S6 آئودی با طراحی چشم‌نواز و فناوری‌های پیشرفته رونمایی شدند.

آئودی نسل جدید مدل‌های سدان و استیشن A6 و نمونه‌ی اسپرت‌تر آن‌ها با نام S6 را رونمایی کرد. تفاوت بزرگ این نسل با نسل قبلی این است که دیگر از پیشرانه‌های درون‌سوز خبری نیست و کاملاً برقی هستند.

براساس بیانیه‌ی آئودی، سدان A6 Sportback E-Tron در دو مدل دیفرانسیل‌عقب و چهارچرخ‌محرک (کواترو) عرضه خواهد شد. نسخه‌ی دیفرانسل‌عقب به یک موتور برقی مجهز شده است که قدرت ۳۶۲ اسب‌بخار دارد و شتاب ۰ تا ۹۶ کیلومتربرساعت ۵٫۲ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۰۹ کیلومتربرساعت را برای خودرو فراهم می‌کند.

نمای سه‌چهارم عقب خودرو آئودی A6 E-Tron Sportback و A6 Avant
Audi

مدل کواترو A6 یک موتور برقی اضافه روی محور جلو دارد که قدرتش ۴۲۲ اسب‌بخار است و شتاب ۰ تا ۹۶ کیلومتربرساعت را تنها به ۴٫۳ ثانیه می‌رساند. S6 Sportback E-Tron سریع‌تر است و قدرت ۴۹۶ اسب‌بخار (۵۴۳ اسب‌بخار با فعال‌کردن لانچ کنترل) و شتاب ۰ تا ۹۶ کیلومتربرساعت ۳٫۷ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتربرساعت دارد.

تمام مدل‌های A6 و S6 از باتری‌پک ۱۰۰ کیلووات‌ساعتی استفاده می‌کنند. آئودی می‌گوید که A6 دیفرانسل‌عقب می‌تواند دامنه‌ی حرکتی بیش از ۷۵۰ کیلومتر داشته باشد. مدل S6 دامنه‌ی حرکتی حدود ۶۴۰ کیلومتری خواهد داشت. انتظار می‌رود دامنه‌ی حرکتی خودروها براساس معیارهای EPA کمتر از این تخمین‌ها باشد.

نمای سه‌چهارم عقب خودرو آئودی A6 E-Tron Sportback
Audi
نمای سه‌چهارم جلو خودرو آئودی A6 E-Tron Sportback
نمای جانبی خودرو آئودی A6 E-Tron Sportback
نمای عقب خودرو آئودی A6 E-Tron Sportback

معماری ۸۰۰ ولتی به خودروهای جدید آئودی کمک می‌کند تا از حداکثر سرعت شارژ ۲۷۰ کیلوواتی پشتیبانی کنند. بدین‌ترتیب، امکان شارژ ۱۰ تا ۸۰ درصدی باتری‌ فقط در ۲۱ دقیقه فراهم می‌شود. A6 E-Tron می‌تواند باتری خود را به دو بخش با ولتاژ ۴۰۰ ولت تقسیم کند تا با حداکثر ۱۳۵ کیلووات به‌صورت موازی شارژ شوند. افزون‌بر‌این، امکان شارژ خودرو با شارژرهای ۲۲ یا ۱۱ کیلوواتی خانگی نیز فراهم خواهد بود.

طراحی A6 جدید شباهتی با نسل قبلی ندارد؛ اما می‌توان شباهت‌هایی با خودروهای دیگر و جدیدتر آئودی ازجمله Q6 E-Tron در آن‌ پیدا کرد. چراغ‌های دوبخشی جلو از فناوری ماتریکس LED بهره می‌برند؛ بدین‌صورت که چراغ‌های دی‌لایت در بخش بالایی و چراغ‌های اصلی داخل سپر قرار گرفته‌اند. آئودی برای این چراغ‌ها هشت الگوی متفاوت در نظر گرفته است که ازطریق نمایشگر داخل خودرو می‌توان آن‌ها را شخصی‌سازی کرد.

نمای داخلی خودرو آئودی A6 E-Tron Sportback
Audi
نمای داخلی خودرو آئودی A6 E-Tron Sportback
صندلی‌های عقب خودرو آئودی A6 E-Tron Sportback

آئودی A6 اسپرت‌بک ای‌ترون با ضریب درگ ۰٫۲۱، یکی از خودروهای آیرودینامیک آئودی محسوب می‌شود. این ضریب درگ به‌لطف خطِ سقف شیب‌دارتر و استفاده از دوربین به‌جای آینه‌های جانبی به‌دست آمده است.

داخل کابین نمایشگر اطلاعات‌ سرگرمی ۱۴٫۵ اینچی درکنار نمایشگر ۱۱٫۹ اینچی راننده و نمایشگر سرنشین ۱۰٫۹ اینچی و نمایشگر هدآپ (سربالا) واقعیت افزوده‌ قرار دارد. نمایشگر مخصوص سرنشین حالت مخصوصی دارد که محتوا را هنگام حرکت خودرو از دید راننده مخفی می‌کند تا مانع از حواس‌پرتی شود.

سیستم اطلاعات سرگرمی از سیستم‌عامل Android Automotive بهره می‌برد و قابلیت به‌روزرسانی دارد. آئودی می‌گوید که دستیار صوتی خودرو بسیار بهتر از قبل شده است و از دستیار ChatGPT بهره می‌برد.

مقالات مرتبط
  • آئودی در آینده برقی خود، برای خودروهای هیبریدی جا باز کرد
  • آئودی دیگر خودروی کوپه و کروکی تولید نمی‌کند

A6 و S6 جدید به‌صورت سفارشی از ۲۰ اسپیکر Bang & Olufsen بهره می‌برد که شامل اسپیکرهایی در پشت‌سری صندلی‌ها می‌شود. بالای سر سقف شیشه‌ای پانورامای هوشمند وجود دارد که با فشاردادن یک دکمه می‌توان آن را از شفاف به مات تغییر داد.

آئودی می‌گوید که A6 Sportback E-Tron با سیستم تعلیق بادی تطبیقی به‌صورت آپشن عرضه می‌شود و می‌تواند ارتفاع خودرو را در چهار سطح تنظیم کند. این شرکت به‌ حالتی به‌ نام Efficiency اشاره می‌کند که بدنه را حدود دو سانتی‌متر پایین می‌آورد تا آیرودینامیک و بُرد را بهبود بخشد.

S6 Sportback E-Tron از سیستم چهارچرخ‌محرک (AWD) بهره می‌برد که بیشتر نیروی موتور را به چرخ‌های عقب می‌فرستد و گشتاور تحویلی را بسته به شرایط تغییر می‌دهد. هر دو مدل A6 و S6 برای بهبود پایداری و عملکرد به لاستیک‌های چسبنده مجهز شده‌اند.

نمای سه‌چهارم عقب خودرو آئودی A6 E-Tron Avant
Audi
نمای سه‌چهارم عقب خودرو آئودی A6 E-Tron Avant
نمای سه‌چهارم جلو خودرو آئودی A6 E-Tron Avant

درکنار مدل سدان، آئودی مدل استیشن A6 Avant را رونمایی کرد که آن‌هم در نسخه‌ی اسپرت‌تر S6 Avant دردسترس قرار می‌گیرد. A6 آوانت مشخصات فنی کاملاً مشابهی با مدل سدان دارد؛ اما به‌دلیل فرم بدنه‌‌اش آیرودینامیک ضعیف‌تر و درنتیجه دامنه‌ی حرکتی کمتری دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ