«کنار دیوار»؛ حمایت از اجرای ایده‌‌‌های نو برای ۶۷ میلیون کاربر

اقتصاد ایران: دیوار پس از برگزاری اولین هکاتون «کنار دیوار» اعلام کرده که آماده حمایت از تیم‌های نوآور و طرح‌های خلاق برای توسعه و اضافه شدن به این پلتفرم است.

دیوار با ۶۷ میلیون کاربر سالانه‌، همواره تلاش کرده است برای بهبود تجربه کاربری، مسیر فعالیت و معامله را برای کاربران خود بهتر و امن‌تر کند. در این مسیر برخی سرویس‌ها توسط خود دیوار توسعه و پیاده‌سازی می‌شوند اما از ابتدای سال ۱۴۰۲ «کنار دیوار» به عنوان یک بستر، این امکان را برای سایر کسب‌وکارها فراهم کرده تا سرویس‌هایشان را برای برطرف‌کردن نیازهای کاربران دیوار ارائه کنند. تاکنون بیشتر از ۴۰ افزونه برای ارائه سرویس‌های خود به کاربران از همین طریق به دیوار اضافه شده‌اند. پرداخت امن، احراز هویت، ارسال کالا و… بخشی از این سرویس‌ها هستند. 

ایده‌ها و طرح‌هایی که بتوانند مشکلی از کاربران حل کنند در این مسیر می‌توانند به صورت مستقل پیشرفت و توسعه پیدا کنند و با استفاده از بستر «کنار دیوار» در اختیار میلیون‌ها کاربر این پلتفرم قرار بگیرند. دسترسی به این بستر برای همه باز است و در صورت تایید، برنامه‌ها و افزونه‌ها قابل انتشار روی دیوار خواهند بود.

یکی از راهکارهای دیوار در این زمینه، حمایت از تیم‌های و ایده‌های خلاق و نوآور است که محصولی را در راستای اهداف «کنار دیوار» ارایه کرده باشند. دیوار علاوه بر حمایت مالی به شکل گرنت (کمک مالی به صورت وام بلاعوض)، امکاناتی مانند فراهم کردن دفتر کار، مشورت و راهنمایی درباره مسائل فنی، کسب و کاری، حقوقی و … را نیز در اختیار ایده‌های دارای پتانسیل (ایده‌هایی که مسئله‌ای رو از کاربر دیوار حل می‌کنند) قرار خواهد داد.

استارت با هکاتون

اولین هکاتون «کنار دیوار» طی سه روز (از ۱۳ تا ۱۵ تیرماه) با همکاری مرکز کارآفرینی دانشگاه شریف و با حضور ۹۰ شرکت‌کننده از دانشگاه‌های مختلف در دانشگاه شریف برگزار شد. 

در روز اول این رویداد سه روزه که افراد فنی و محصولی در آن شرکت کرده بودند شبکه‌سازی و تیم‌سازی انجام شد و نهایتا ۱۵ تیم با کمک APIها و ابزارهای «کنار دیوار» و همچنین راهنمایی، مشاوره فنی و محصولی منتورها شروع به کار و رقابت کردند.

در پایان این هکاتون و پس از ارائه تیم‌ها، پنج تیم برتر برگزیده شدند و هر کدام مبلغ ۲۰ میلیون تومان به عنوان جایزه دریافت کردند. تعدادی از تیم‌های برتر هکاتون «کنار دیوار» ایده‌های خوب و بخشی پیاده‌سازی‌ مناسب داشتند. برای این تیم‌های برتر اما جایزه اصلی ورودشان به مسیر دریافت حمایت‌های دیوار برای توسعه ایده و محصول‌شان خواهد بود. 

دیوار؛ آماده بررسی ایده‌های خلاق

یکی از اهداف «کنار دیوار» این است که ایده‌های جدید را در مسیر حل مسائل دیوار به کار بگیرد. تیم‌ها یا کسانی که فکر می‌کنند طرح و ایده خلاقانه‌ای دارند می‌توانند بدون هماهنگی خاصی مسیر توسعه برنامه‌شان را از https://divar.ir/kenar شروع کنند. تیم‌هایی که درخواست بررسی برای دریافت حمایت دارند می‌توانند طرح‌‌شان را به kenar.support@divar.ir بفرستند. با توجه به محدودیت منابع، تیم‌هایی در این برنامه انتخاب می‌شوند که علاوه بر پتانسیل تیم و ایده، بتوانند از گرنت (کمک مالی) و امکاناتی که دیوار در اختیارشان می‌گذارد بهترین استفاده را داشته باشند.

فرصت رشد در «کنار دیوار»
دیوار

از تور مجازی تا دستیار فروش

 تیم‌های برگزیده هکاتون «کنار دیوار» ایده‌های متنوع و خلاقانه‌ای برای کمک به کاربران دیوار داشتند. اولویت‌های اصلی دیوار برای انتخاب تیم‌های برتر در این رویداد شامل مرتبط بودن ایده با دیوار و حل نیاز کاربران، خلاقیت و نو بودن ایده و همچنین پیاده‌سازی و راحتی استفاده از آن بود. طرح تیم برنده «گاردینز» تور سه‌بعدی مجازی با استفاده از وی‌آر (واقعیت مجازی) برای آگهی‌های املاک بود. تیم «علی را کشف کنید» در این هکاتون طرحش را با استفاده از ای‌آر (واقعیت افزوده) توسعه داده بود تا کاربران دیوار از کالایی که می‌خواهند بفروشند (مثلا لوازم خانه) طرح سه بعدی بسازند.

ایده برتر دیگر از سمت «تیم فروش‌یار» بود که طرح اولیه دستیار هوش‌مصنوعی برای فروش از طریق چت دیوار را ارائه داده بود تا با مشتری وارد مکالمه شود. تیم «​​The Darkside of the wall» ایده سیستم معاوضه کالا در دیوار را با اضافه کردن گزینه انتخاب نوع معاوضه روی میز هکاتون گذاشته بود. تیم سالسا هم با طرح تمرکز زدایی از خدمات کارشناسی (خودرو، ملک و…) در دیوار برنده هکاتون شد. با طرح این تیم، کارشناسان می‌توانند برای حوزه‌های تخصصی خود ثبت‌نام کنند و در زمان انجام معامله فهرستی از کارشناس‌های مرتبط با مورد معامله به خریدار و فروشنده پیشنهاد داده می‌شود. 

شناخت پتانسیل «کنار دیوار»

«کنار دیوار»، پلتفرم و بستری است که تیم‌های استارت‌آپی و شرکت‌ها می‌توانند به وسیله آن به عنوان مکمل و افزونه سرویس‌شان را به دیوار اضافه کنند تا مورد استفاده میلیون‌ها کاربر این پلتفرم قرار بگیرد.

دیوار با برگزاری رویدادهای مختلف از جمله هکاتون قصد دارد که بازخورد توسعه‌دهندگان را درباره کار با این محصول جمع‌آوری و بررسی کند. یکی از هدف‌های برگزاری هکاتون «کنار دیوار» هم این بود که توسعه‌دهندها از ابزارهایی که تا کنون روی بستر «کنار دیوار» آماده شده استفاده کنند و بازخوردی از راحتی کار و مناسب بودن ابزارهای موجود فراهم شود. تیم «کنار دیوار» در تلاش است با استفاده از این بازخوردها، ابزارهای موجود را بهبود داده و همچنین که نیازشان از سوی توسعه‌دهنده‌ها حس شده مشخص شوند. «کنار دیوار»، پتانسیل قابل توجهی برای رشد و توسعه سریع طرح‌های نوآورانه دارد و دیوار تلاش می‌کند تا دانشجوها و شرکت‌های بزرگ و کوچک از قابلیت‌های آن مطلع شوند. از طریق این (لینک) می‌توانید به مستندات «کنار دیوار» دسترسی پیدا کرده و با نمونه‌های پیاده‌سازی روی این بستر آشنا شوید. 

اشکان آرمندهی، مدیرعامل دیوار درباره «کنار دیوار» به عنوان رویکردی جدید می‌گوید: این تغییر رویکرد که از ابتدای سال گذشته به سراغ آن رفتیم برای این در پیش گرفته شده که در گام‌های معامله به جای اینکه ما خودمان وارد شویم، شرکت‌هایی را دخیل کنیم که به صورت تخصصی می‌توانند به کاربران در این مراحل کمک کنند. 

به گفته او دیوار در حال حاضر به این سرویس نگاه تجاری ندارد و بیشتر به دنبال خلق ارزش در مسیر معاملات کاربران است تا مسائل و مشکلات آنها از طریق سرویس‌های بیرونی حل شود. آرمندهی می‌گوید: هدف نهایی ما این است که کاربر برای گام‌های معامله خود در همه بخش‌ها و دسته‌ها حق انتخاب متنوعی داشته باشد و در این رقابت، شرکت‌ها برای گرفتن سهمی از کاربران تلاش کنند بهترین سرویس را ارائه کنند. 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ