رایزنی برای افزایش سهم ثبت سفارش ارزی هرمزگان در سامانه تجارت

اقتصاد ایران: بندرعباس- استاندار هرمزگان تجارت را مزیت نسبی استان هرمزگان دانست و از رایزنی برای افزایش سهم ثبت سفارش ارزی هرمزگان در سامانه تجارت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی دوستی استاندار در نود و سومین نشست شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی اظهار کرد: رشد اقتصادی و ارتقای رتبه‌های استان در سطح ملی نشان از تلاش و حرکت درست بخش خصوصی و فعالان این عرصه دارد که باید حفظ شود.

وی با اشاره به ارتقا ۱۰ پله‌ای اتاق بازرگانی استان طبق شاخص‌های ارزیابی ملی، افزود: ارتقای رتبه‌ها و شاخص‌های اقتصادی استان کار بسیار دشواری است چرا که همه استان‌ها در حال کار هستند و در این سیستم متحرک و پویا، اتاق بازرگانی استان طی سه سال گذشته با برنامه‌ریزی، تعامل و تلاش رئیس و اعضا توانسته رشد و پیشرفت چشمگیری را رقم بزند.

استاندار هرمزگان با تاکید بر رکن اجرایی توسعه و عملیاتی سازی برنامه‌ها گفت: کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی مطالعات دقیق و کارشناسی در حوزه زنجیره ارزش محصولات دارای مزیت نسبی استان مانند خرما، آبزی پروری، محصولات گلخانه‌ای، ترشیجات و شوری‌جات را انجام داده‌اند که می‌تواند به عنوان پایه‌ای محکم برای فعالیت‌های اقتصادی قرار بگیرد.

وی ضمن اشاره به تغییر رویکرد در برخی موارد تولیدی که مزیت رقابتی خود را از دست داده یا مزیت کمی دارند، تصریح داشت: در مزارع میگو و پرورش ماهی در قفس باید به سمت اصلاح و بروز رسانی رویه‌ها حرکت کنیم حتی در بخشی از کشاورزی رویکرد میوه‌های گرمسیری باید مورد توجه باشد؛ بر همین مبنا لازم است اتاق بازرگانی یک سری مزارع هدف به عنوان پایلوت مشخص کند و دولت نیز در حوزه منابع حمایتی و تسهیلاتی همکاری کند.

دوستی با اعلام حمایت از توسعه دهنده‌ها در بخش کشاورزی، ادامه داد: مبحث مهم دیگر حدی گرفتن توسعه دهنده‌ها در عرصه کشاورزی است که مقرر شد با تفکیک مدیریت از مالکیت، اراضی خرد در قالب حقوقی مشخص، یکپارچه شوند و بر اساس سهم آورده، درآمد کشاورزان افزایش یابد.

استاندار هرمزگان در خصوص دغدغه فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و بازرگانان در خصوص ثبت سفارش ارزی نیز تاکید کرد: مزیت نسبی مهم هرمزگان تجارت است و تلاش می‌کنیم با چانه زنی و رایزنی میزان سهم ثبت سفارش ارزی استان را در سامانه جامع تجارت افزایش دهیم و علاوه بر این، مشکلات و مسائل مطرح شده در خصوص فرآیندهای سامانه را در سطح ملی پیگیری خواهیم کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ