کرملین: ترور هنیه منطقه را بی‌ثبات می‌کند

اقتصاد ایران: سخنگوی کرملین و وزارت امور خارجه روسیه ضمن محکوم کردن حمله اسرائیل که منجر به شهادت اسماعیل هنیه در تهران شد، هشدار دادند که این قتل سیاسی ممکن است عواقب خطرناکی در پی داشته و اوضاع کل منطقه خاورمیانه را بی‌ثبات کند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران را قاطعانه محکوم کرد.

او امروز در یک نشست خبری گفت: «ما این حمله که منجر به مرگ آقای هنیه شده را قاطعانه محکوم می‌کنیم. ما معتقدیم که چنین اقداماتی علیه تلاش‌ها برای برقراری صلح در منطقه است. این واقعه ممکن است اوضاع را که هم اکنون نیز متشنج است، به شدت بی‌ثبات کند.»

وزارت خارجه روسیه قتل رئیس دفتر سیاسی حماس را محکوم کرد

آندری ناستاسین، معاون مدیرکل اداره اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه روسیه، نیز تاکید کرد که روسیه قتل اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران، را محکوم می‌کند.  او در یک نشست خبری گفت: «مشخص است که سازمان‌دهندگان این قتل سیاسی از عواقب خطرناک این اقدام برای کل منطقه آگاه هستند.» 

ناستاسین با اشاره به اینکه این واقعه تاثیر منفی بر مذاکرات بین اسرائیل و حماس و دستیابی به آتش‌بس در غزه خواهد داشت، تاکید کرد که مسکو همه طرف‌های درگیر در مناقشه کنونی در خاورمیانه را به خویشتن‌داری و خودداری از اقداماتی که ممکن است به وخامت اوضاع امنیتی در کل منطقه منجر شود و یک رویارویی مسلحانه گسترده را تحریک کند، فرا می‌خواند.

در این رابطه سفارت روسیه در ایران نیز به نوبه خود اعلام کرد که شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران، به تشدید تنش در خاورمیانه منجر خواهد شد. 

در بیانیه‌ای که در کانال تلگرام سفارت منتشر شده، آمده است: «این یک جنایت سیاسی کاملاً غیرقابل قبول است که به تشدید بیشتر تنش‌ها در خاورمیانه منجر خواهد شد و تاثیر منفی بر مذاکرات برای توقف درگیری‌ها در نوار غزه خواهد داشت.»

 در این بیانیه همچنین یادآوری شده که سفارت روسیه از بروز این حادثه در پایتخت ایران به شدت شوکه شده و با خانواده و نزدیکان هنیه همدردی می‌کند.

خبر شهادت اسماعیل هنیه در تهران در نتیجه حمله‌ای از هوا به محل اقامت موقت او پس از شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب ایران، مسعود پزشکیان، بامداد امروز منتشر شد. 

جنبش حماس تأیید کرد که هنیه در نتیجه یک «حمله خیانت‌کارانه» رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است. جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران، یک عمل تروریستی و نقض حاکمیت جمهوری اسلامی ایران است. 

علاوه بر این، محمود طاها، نماینده حماس در لبنان، در گفتگو با "ریا نووستی" گفت که این جنبش اسرائیل و دولت آمریکا را مسئول این حادثه می‌داند. 

در عین حال، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، امروز اعلام کرد که پاسخی در مورد احتمال دخالت اسرائیل در قتل اسماعیل هنیه در تهران ندارد و نمی‌داند که آیا دولت ایالات متحده از پیش در مورد این حمله مطلع بوده است یا خیر. 

آستین این اظهارات را در  جمع خبرنگاران بر روی عرشه ناو جنگی USNS Millinocket در جریان بازدید از فیلیپین بیان کرده و گفت: «من در این باره هیچ اطلاعاتی ندارم که با شما به اشتراک بگذارم.»

انتهای پیام/ 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ