خشونت و درگیری در انگلیس در پی خشونت با سلاح سرد

اقتصاد ایران: بعد از حمله مرگبار با چاقو در یک کمپ توریستی در ساوت‌پورت انگلیس که منجر به کشته‌شدن حداقل سه کودک شد ناآرامی‌ها و خشونت‌های گسترده‌ای در این منطقه رخ داد که منجر به مجروح‌شدن ده‌ها نفر شد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه دی‌ولت آلمان، پس از حمله مرگبار با چاقو به کودکان در یک کمپ توریستی در ساوت‌پورت انگلیس این شهر همچنان در شوک است.

به‌گفته پلیس، پس از این حادثه ناآرامی‌ها و شورش‌های جدی روی داد که توسط افراط‌گرایان راست‌گرای غیرمحلی دامن زده شد.

39 افسر پلیس در این خشونت‌ها و ناآرامی‌های شدید در پی حمله مرگبار با چاقو در ساوت‌پورت انگلیس زخمی شدند. اورژانس منطقه‌ای در X اعلام کرد؛ 27 نفر از این افسران باید در بیمارستان تحت درمان قرار می‌گرفتند.

به‌گفته پلیس برخی نیروهای این نهاد امنیتی از جمله دچار شکستگی استخوان، بریدگی، احتمالاً شکستگی بینی و ضربه مغزی شده‌اند. با توجه به ناآرامی‌های عصر سه‌شنبه، به پلیس منطقه شهر اختیارات گسترده‌ای داده شد تا به‌مدت 24 ساعت عملیات جست‌وجوی گسترده‌ای را آغاز کنند.

پلیس اعلام کرد که آشوبگران به‌سمت افسران پلیس و مسجد محلی آجر پرتاب کردند و یک فروشگاه را غارت کردند. گزارش‌ها حاکی از آن است که آنها خودروها و سطل‌های زباله را به آتش کشیدند. به‌گفته پلیس، آشوبگران عمدتاً اعضای یک گروه افراطی راستگرا بودند که از منطقه نیامده بودند.

فیلمی که در شبکه‌های آن‌لاین به اشتراک گذاشته شده است، یک خودروی پلیس را در شعله‌های آتش نشان می‌دهد و معترضانی را در حال حمله به مأموران به تصویر می‌کشد. اغتشاشگران احتمالاً از حامیان لیگ دفاعی راستگرای انگلیسی بودند. افسران مستقر در معرض حملات با بطری‌ها و سطل‌های زباله که به‌سوی آن‌ها آنها پرتاب می شدند قرار گرفتند.

روز دوشنبه، سه دختر شش، هفت و نه ساله در حمله با چاقو در این منطقه کشته شدند. هشت کودک دیگر و دو بزرگسال زخمی شدند که حال برخی از آنها وخیم است. بچه‌ها در یک اردوی تعطیلات که در اطراف تیلور سویفت متمرکز بود شرکت کرده بودند.

فرد مظنون دستگیرشده یک جوان 17ساله است. انگیزه وی حتی ساعت‌ها بعد از وقوع این حادثه هنوز نامشخص است، با این حال، پلیس معتقد نیست که این یک اقدام تروریستی بوده است.

بر اساس اطلاعات منتشرشده فرد مظنون بیش از ده سال است که در این منطقه زندگی می کند. او از پدر و مادری رواندایی در کاردیف پایتخت ولز به دنیا آمد.

دولت انگلیس این ناآرامی‌ها و خشونت‌ها را محکوم کرد. کایر استارمر، نخست وزیر انگلیس در ایکس خشونت‌طلبان را به توهین به قربانیان متهم کرد و آن‌ها را به عواقب قانونی تهدید کرد.

انتهای پیام/+

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ