تفاهم نامه ارتقای سلامت و کاهش معلولیت‌ها در هرمزگان امضا شد

اقتصاد ایران: بندرعباس- تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و اداره کل بهزیستی هرمزگان در جهت ارتقای سلامت و کاهش معلولیت‌ها منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در مراسمی با حضور غلامعلی جاودان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، و سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی استان تفاهم‌نامه همکاری جامع بین این دو نهاد به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه که با هدف ارتقای سطح سلامت جامعه، کاهش معلولیت‌ها و بهبود کیفیت زندگی افراد به ویژه افراد دارای معلولیت منعقد شده است، نوید بخش همکاری‌های گسترده و مؤثر در حوزه سلامت و بهزیستی استان هرمزگان است.

غلامعلی جاودان، در این مراسم با تاکید بر اهمیت این تفاهم‌نامه اظهار کرد: این تفاهم‌نامه بستری مناسب برای همکاری‌های مشترک در حوزه‌های مختلف از جمله پژوهش، آموزش، پیشگیری و درمان است.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های بالای علمی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی و تجربیات ارزشمند اداره کل بهزیستی، می‌توانیم شاهد دستاوردهای بزرگی در حوزه سلامت و بهزیستی استان باشیم.

جاودان همچنین با اشاره به آمار بالای خدمات‌گیرندگان اداره کل بهزیستی استان گفت: با توجه به تعداد بالای افرادی که تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند، همکاری مشترک با دانشگاه علوم پزشکی می‌تواند در بهبود وضعیت سلامت این افراد بسیار تأثیرگذار باشد.

علیپور، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز در این مراسم به برخی از محورهای همکاری مشترک اشاره کرد و گفت: مطالعات محققین دانشگاه در زمینه‌های مختلف مرتبط با معلولیت‌ها، از جمله تعیین درصد معلولیت‌های مادرزادی و اکتسابی، مسائل ژنتیکی قابل پیشگیری و نقش آموزش در پیشگیری از معلولیت‌ها، می‌تواند نقش مؤثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی جامعه داشته باشد.

بنا بر این گزارش محورهای همکاری مشترکی بین دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و اداره کل بهزیستی استان شامل: انجام پژوهش‌های مشترک در حوزه‌های مختلف مرتبط با معلولیت‌ها، برگزاری دوره‌های آموزشی برای دانشجویان و کارشناسان حوزه سلامت و بهزیستی، ارائه مشاوره‌های تخصصی به سازمان بهزیستی در زمینه‌های مختلف، همکاری در زمینه غربالگری و تشخیص زودهنگام بیماری‌ها، ارتقای سطح آگاهی جامعه در زمینه پیشگیری از معلولیت‌ها، بهبود کیفیت زندگی افراد دارای معلولیت جهت بررسی و ارائه راهکار در کارگروه‌های تخصصی می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ