قالیباف: نباید زیر بار اقدامات یکجانبه گرایانه رفت

اقتصاد ایران: رئیس مجلس در دیدار معاون نخست وزیر صربستان با وی، با بیان اینکه باید در چارچوب روابط مشترک دولتی و پارلمانی با یکدیگر ارتباط داشته باشیم گفت: نباید زیر بار اقدامات یکجانبه گرایانه موجود در دنیا رفت.

- اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، الکساندر وولین معاون نخست وزیر صربستان که برای حضور در مراسم روز گذشته تحلیف ریاست جمهوری وارد تهران شده بود، صبح امروز (چهارشنبه، 10 مرداد ماه 1403) با ورود به بهارستان با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

قالیباف در ابتدای این دیدار، ضمن خوشآمدگویی به هیأت صربستانی که به ایران سفر کرده‌اند، گفت: صربستان و ایران روابط طولانی مدت و تاریخی دارند و ما نیز در اجلاس‌های مختلف دیدارهایی با مقامات صربستانی داشته‌ایم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به آغاز به‌کار همزمان مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم، عنوان کرد: به زودی گروه‌های دوستی پارلمانی در مجلس شکل خواهد گرفت و روابط پارلمانی مجلس دوازدهم با صربستان آغاز خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به شرایط ویژه جمهوری اسلامی ایران در غرب آسیا و صربستان در حوزه بالکان، اظهار داشت: براین اساس دوطرف درک مشترکی از مسائل دنیا داریم و کیفیت روابط نیز بیانگر این واقعیت است که بر رعایت عدالت پافشاری داشته و معتقدیم نباید زیر بار اقدامات یکجانبه گرایانه موجود در دنیا رفته و باید در چارچوب روابط مشترک دولتی و پارلمانی با یکدیگر ارتباط داشته باشیم.

قالیباف با اشاره به رفت و آمدهای گروه‌های دوستی پارلمانی میان دو کشور، عنوان کرد: آقای پزشکیان که هم‌اکنون رئیس جمهور کشور ایران است تا پیش از این طی 4 دوره مجلس رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و صربستان بوده‌ که از این رو شناخت دقیقی از کشور شما دارد.

رئیس قوه مقننه در پایان با تصریح این مطلب که جمهوری اسلامی ایران همواره به برقراری صلح و ثبات تأکید دارد، اظهار داشت: نگاه ایران و صربستان بسیار به یکدیگر نزدیک است و قطعاً توسعه روابط پارلمانی می‌تواند به این بخش کمک کند.

معاون نخست وزیر صربستان: اجازه نمی‌دهیم قدرت‌های بزرگ میان ما فاصله بیاندازند

الکساندر وولین نیز در این دیدار، ضمن قدردانی از میزبانی و استقبال گرم مقامات ایرانی، گفت: علیرغم تمام فشارهایی که از سوی برخی کشورها به ایران وارد می‌شود اما جمهوری اسلامی ایران همواره بر اصول و عقاید خود پایبند است.

معاون نخست وزیر صربستان در ادامه با بیان اینکه دوستی‌های واقعی در روابط کشورها به معنای در کنار یکدیگر بودن در شرایط سخت است، عنوان کرد: ما همواره بر آزادی و استقلال کشورها تأکید داریم که تنها در چنین شرایطی می‌توان به توسعه اقتصادی دست پیدا کرد.

این مقام عالیرتبه صرب در پایان با بیان اینکه بسیاری از قدرت‌های بزرگ تمام تلاش خود را برای ایجاد تفرقه میان صربستان و ایران را دارند، گفت: با این حال باور ما به اصل استقلال و آزادی کشورها، عاملی است که باعث تداوم روابط میان ما و شما شده است و اجازه نخواهیم داد بتوانند بین ما فاصله بیاندازند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ