اپل با ارائه گزارش‌های دقیق به کاربر، تعهدش به حریم خصوصی در هوش مصنوعی را نشان می‌دهد

اقتصاد ایران: اپل به‌خاطر تعهدش به حفظ حریم خصوصی کاربران در استفاده از هوش مصنوعی خود، به کاربران گزارش‌های دقیقی از عملکرد آن ارائه می‌کند.

اپل در رویداد WWDC 2024 از هوش مصنوعی اپل (Apple Intelligence) پرده برداشت؛ اصطلاحی که این شرکت برای اشاره به قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید گوشی آیفون، مک و سایر محصولات خود به‌ کار می‌برد. اپل با ارائه‌ی اولین نسخه‌ی بتای iOS 18.1 و macOS Sequoia 15.1، پیش‌نمایشی از ویژگی‌های هوش مصنوعی خود را ارائه کرد.

بنابر گزارش 9to5mac، ساکنین کوپرتینو قبلاً درباره‌ی ویژگی‌ها و مکانیسم‌های حفظ حریم خصوصی هوش مصنوعی خود توضیح داده بودند. اپل برای شفاف‌سازی از عملکرد هوش مصنوعی خود گزارشی دقیق در مورد نحوه‌ی پردازش درخواست‌های Apple Intelligence به کاربران ارائه می‌کند.

این ویژگی‌های جدید مبتنی‌بر هوش مصنوعی روی دستگاه و به‌صورت آنلاین کار می‌کنند. بااین‌حال، برای اطمینان از حفظ حریم خصوصی کاربران، اپل ماژول‌های محاسباتی خصوصی (PCC) را برای تراشه‌های خود ایجاد کرده است تا درخواست‌ها را به‌صورت آنلاین با رمزگذاری سرتاسری پردازش کند.

اپل درباره‌ی PCC می‌گوید: «برای اولین‌بار، Private Cloud Compute امنیت کاربران و حریم خصوصی دستگاه‌های اپل را در فضای ابری گسترش می‌دهد و مطمئن می‌شود که داده‌های شخصی ارسال شده توسط کاربر به PCC برای کسی غیر از او قابل دسترس نیستند؛ حتی خود این شرکت به داده‌های پردازش‌شده‌ی کاربران دسترسی ندارد و پس از تکمیل پردازش، تمام داده‌ها برای همیشه پاک می‌شوند.»

صفحه نمایش یک گوشی
Apple

دستگاه‌های اپلی که از نسخه‌ی بتای iOS 18.1 یا macOS 15.1 پشتیبانی می‌کنند و آن را دریافت کرده‌اند، منوی جدیدی به‌نام Apple Intelligence Report در منوی تنظیمات و قسمت حریم خصوصی و امنیت مشاهده می‌کنند. در این قسمت، کاربران می‌توانند گزارشی از تعاملات خود با Apple Intelligence را مشاهده کنند.

مقالات مرتبط
  • اپل اینتلیجنس؛ تمام قابلیت‌های هوش مصنوعی آیفون، آیپد و مک
  • هوش مصنوعی اپل به این زودی‌ها به آیفون اضافه نمی‌شود؛ منتظر iOS 18.1 باشید

از آنجایی که این گزارش ممکن است شامل داده‌های حساس باشد، فقط پس‌از احراز هویت کاربر قابل مشاهده خواهد بود. این گزارش به‌صورت پیش‌فرض تولید می‌شود و تنها به مدت ۱۵ دقیقه روی دستگاه کاربر وجود خواهد داشت. کاربران می‌توانند با تغییر تنظیمات، مدت ماندگاری این گزارش را تا ۷ روز تغییر دهد یا آن را به‌طور کامل خاموش کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ