تاثیر سبک معماری روستاها در اجرای طرح هادی

اقتصاد ایران: رشت- مدیرکل دفتر امور فنی و تهیه طرح‌ هادی بنیاد مسکن کشور گفت: هر روستا مسایل اجتماعی و اقتصادی خاص خود را داشته که در اجرای طرح هادی و سبک معماری آن تأثیر دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی خوئینی ظهر چهارشنبه در جلسه بررسی ضوابط و مقررات طرح‌های هادی روستایی پرداختن به توسعه روستاها را در راستای کاهش مهاجرت‌های روستاییان بسیار مهم عنوان و اظهار کرد: باید تلاش شود از همه ظرفیت‌های قانونی در این عرصه بهره‌گیری شود.

وی افزود: باید همه مهندسین و کارشناسان بنیاد تعامل خود را با سایر دستگاه‌های اجرایی استان، مسؤولان شهرستانی، محلی و به ویژه دهیاران بیشتر و با ظرفیت سازی مناسب و پیگیری به موقع منابع درآمدی خوبی را برای شتاب بخشی به توسعه روستاها انجام داده و امید به زندگی روستاییان را در روستاها محکم و استوارتر کنند.

خوئینی با بیان اینکه مشاورین چشم‌های بینای ما هستند، اضافه کرد: الزامات برنامه ریزی و طراحی بافت روستایی و الزامات مؤثر در تدوین ضوابط و مقررات طرح هادی روستایی از موارد مهم برای مشاورین بنیاد مسکن در این طرح است.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن تاکنون چند کار محوری نظیر تهیه طرح‌های هادی روستایی انجام داده که در سطح کشور برای ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ هزار خانوار طرح هادی تهیه شده است.

خوئینی با بیان اینکه سامانه‌های مختلف مورد استفاده در بنیاد مسکن به همدیگر لینک شده است، تصریح کرد: این مساله موجب فراخوانی بهتر مستندات شده و پاسخگویی مناسب را به ارمغان آورده است.

مدیرکل دفتر امور فنی و تهیه طرح هادی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با تاکید بر اینکه هر یک از روستاها مسائل اجتماعی و اقتصادی خاص خود را دارند که در اجرای طرح هادی و سبک معماری آن تأثیر دارد، گفت: معماری روستاهایی مثل انبوه شهرستان رودبار ایجاب می‌کند که در اجرای طرح هادی آن ملاحظات خاصی در نظر گرفته شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان را یکی از ادارات کل استانی موفق بنیاد مسکن کشور در پیشبرد اهداف بنیاد و پاسخگویی به مردم اعلام و از مدیرکل و کارکنان آن قدردانی کرد.

تاثیر سبک معماری روستاها در اجرای طرح هادی

بازنگری طرح هادی روستاهای نیازمند در اولویت است

«حامد دائمی» مدیرکل بنیاد مسکن گیلان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه طرح هادی مهم‌ترین سند رسمی و قانونی توسعه و عمران یک روستا است، اظهار کرد: از مجموع ۲۰۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان طبق سرشماری سال ۹۵ طرح هادی برای ۲۰۲۰ روستا تهیه شده است.

وی با بیان اینکه میانگین تهیه طرح هادی روستاهای بالای ۲۰ خانوار گیلان ۹۸ درصد است، افزود: تصویب و اجرای طرح هادی، گره کور عمران و محرومیت‌زدایی در این مناطق را باز می‌کند.

دائمی با اشاره به اینکه بازنگری طرح هادی روستاهای نیازمند در اولویت‌های استان قرار دارد، اضافه کرد: اجرای طرح هادی بسیاری از مشکلات روستاها را حل کرده و برای تمام روستاها برنامه آبادانی تدوین می‌کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ