وزیر دفاع ونزوئلا: غرب در کاراکاس قصد کودتا دارد

اقتصاد ایران: وزیر دفاع ونزوئلا اپوزیسیون این کشور را که تحت حمایت غرب قرار دارد، به تلاش برای کودتا متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، ولادیمیر پادرینو، وزیر دفاع ونزوئلا ضمن محکوم کردن شورش‌های گسترده در این کشور پس از پیروزی مجدد نیکلاس مادورو در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا، اپوزیسیون این کشور که تحت حمایت غرب است را به تلاش برای کودتا متهم کرد.

اعتراضات و شورش‌ها پس از اعلام رسمی پیروزی مجدد مادورو در انتخابات ونزوئلا، در خیابان‌های این کشور و به طور مشخص در کاراکاس، پایتخت ونزوئلا آغاز شد. ادموندو گونزالز، رقیب انتخاباتی وی مدعی شد که برنده مشروع این انتخابات است و هزاران تن از حامیانش در حمایت از این ادعا، به خیابان‌ها آمده و مدعی تقلب در انتخابات شدند!

پادرینو معترضات را به «اقدامات خرابکارانه و تخریب ساختمان‌های دولتی شامل صدها شعبه اخذ رای و ادارات شورای ملی انتخابات متهم کرد.»

وی تاکید کرد: این نفرت‌پراکنی و منطق‌گریزی بخشی از طرح از پیش‌برنامه‌ریزی‌شده گروه‌های سیاسی تحت حمایت آمریکا است. معترضان مخالف مادورو با حمایت امپریالسم آمریکای شمالی و متحدان خارجی و داخلی‌اش، قصد کودتا دارند.

وزیر دفاع ونزوئلا افزود: شاهد فاشیسمی هستیم که ساختاری بین‌المللی با سرمایه‌گذاری صدها میلیون دلاری قصد بی‌اعتبارسازی تجلی فوق‌العاده مدنیت مردم ونزوئلا در روز انتخابات، دارد و این فاشیسم را در بالاترین سطح به نمایش می‌گذارد.

وی همچنین با تعهد نسبت به سرکوب هرگونه تلاش برای کودتا، خواستار گفت‌وگو شد و از تمام نیروها و تشکل‌های سیاسی خواست تا از قانون پیروی کرده و در مسیر دموکراسی گام بردارند.

پادرینو اضافه کرد: به قول معروف، تاریخ همواره به درستی نشان داده است که مسیر خشونت به هیچ نتیجه مثبتی منجر نخواهد شد.

شورای ملی انتخابات ونزوئلا روز یکشنبه اعلام کرد که پس از شمارش ۸۰ درصد اراء، مادورو با بیش از ۵۱ درصد آراء پیشتاز و رقیب وی ۴۴ درصد آراء را به دست آورده است.

مادور که سال ۲۰۱۳ و پس از مرگ هوگو چاوز، رئیس جمهور ونزوئلا شده بود، برای سومین دوره متوالی، به مدت ۶ سال دیگر بر مسند قدرت تکیه زد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ