زائران اربعین به سلامت آب مصرفی توجه داشته باشند

اقتصاد ایران: شهرکرد_مسوول بیماری‌های منتقله از طریق آب و غذا مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت:زائرین اربعین سعی کنند از آبی استفاده کنند که از سلامت آن مطمئن هستند.

اکبر حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بیماری‌های منتقله از طریق آب و غذا توأم با یکدیگر است و نمی‌توان انتقال یک بیماری را فقط مربوط به آب یا غذا دانست و از همین رو این بیماری‌ها باید با هم بررسی شوند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر با افزایش مسافرت‌ها و افزایش مصرف غذاهای فست فودی و آماده در بین مردم بیماری‌های منتقله از طریق آب و غذا نه فقط در کشور که در تمام دنیا به یک مشکل بهداشتی تبدیل شده است، همچنین تبادلات غذایی و تجارت‌هایی که در سطح دنیا انجام می‌شود، خشک‌سالی، فقر، بلایای طبیعی و معضلات ناشی از جنگ، طغیان بیماری‌های منتقله از طریق آب و غذا را در جای‌جای دنیا افزایش داده است.

مسئول برنامه بیماری‌های منتقله از طریق آب و غذا مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: عوامل میکروبی ایجادکننده بیماری‌های منتقله بیش از ۲۵۰ مورد است که این عوامل شامل انواع باکتری‌ها و سموم ایجاد شده توسط آن‌ها، ویروس‌ها مانند نوروویروس‌ها، انواع انگل‌ها و… هستند.

حسینی یادآور شد: سموم بوتولیسم یکی از سموم خطرناک در کنسروها و کمپوت‌ها است که بسیار خطرناک بوده و برای حذف آن از این مواد غذایی، باید ۲۰ دقیقه قبل از مصرف این مواد در آب جوش، بجوشند.

وی با اشاره به اینکه اسهال‌ها و هپاتیت‌های A و E ازجمله بیماری‌های ویروسی هستند که از طریق آب و غذا منتقل می‌شوند ادامه داد: انگل‌ها به‌عنوان عاملی دیگر، ارگانیسم‌هایی هستند که خود به‌صورت تک‌سلولی یا چند سلولی وجود دارند و فقط در بدن حیوانات زنده و نه در غذاها تکثیر می‌شوند.

مسئول برنامه بیماری‌های منتقله از طریق آب و غذا مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری وبا را جز دسته باکتری‌ها و میکروب‌ها دانست و عنوان داشت: این بیماری در اثر استفاده از آب آشامیدنی غیر ایمن و ناسالم منتقل می‌شود.

حسینی گفت: با توجه به اینکه در آستانه راهپیمایی اربعین هستیم و با توجه به حضور حجم زیادی از زائران در صورت عدم دسترسی به آب آشامیدنی سعی کنند از آبی استفاده کنند که از سلامت آن مطمئن هستند و به این ترتیب از ابتلاء به بیماری وبا جلوگیری کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ