گوگل در پاسخ به ایلان ماسک: خیر نتایج جست‌وجو سانسور نمی‌شوند

اقتصاد ایران: ایلان ماسک گوگل را به سانسور نتایج جستجوی مرتبط با دونالد ترامپ متهم کرد و گوگل درپاسخ توضیح داد این ادعا صحت ندارد.

پس‌از آنکه ایلان ماسک بدون مدرک خاصی مدعی شد گوگل محدودیت‌هایی برای جستجو‌های مرتبط با دونالد ترامپ اعمال می‌کند، این شرکت به ادعاهای میلیاردر معروف پاسخ داد. گوگل توضیح داد این مشکلات به‌دلیل باگ‌های قابلیت تکمیل خودکار موتور جستجو رخ داده است. به‌هر حال، پست ماسک در ایکس که بیش‌از ۱۱۸ میلیون‌بار دیده شد، غول جستجوی اینترنت را مجبور کرد یکی از اساسی‌ترین ویژگی‌های خود را به‌طور واضح توضیح دهد.

گوگل با انتشار پستی در ایکس نوشت: «طی روزهای اخیر، برخی افراد ادعا کرده‌اند که موتور جستجوی ما برخی عبارت‌های خاص را محدود یا سانسور می‌کند اما این اتفاق نیفتاده است.»

اگرچه گوگل به‌طور خاص از ماسک نام نبرد، اما مالک ایکس اواخر هفته اعلام کرد گوگل محدودیت جستجو را برای ترامپ اعمال کرده است. به‌نظر می‌رسد این ادعا بر اساس اسکرین‌شاتی مطرح شده باشد که نشان می‌دهد گوگل هنگام تایپ president donald، عبارت‌های president donald duck و president donald را پیشنهاد می‌دهد.

نتایج جستجوی عجیب گوگل هنگام جستجوی مرتبط با دونالد ترامپ
Elon Musk

فرزند ارشد ترامپ تصویری به‌اشتراک گذاشت که نشان می‌دهد با تایپ عبارت assassination attempt on در موتور جستجوی گوگل، هیچ نتیجه‌ی تکمیل خودکاری درمورد دونالد ترامپ نمایش داده نمی‌شود. او و ماسک گوگل را به‌همین دلیل به دخالت در انتخابات متهم کرده‌اند.

گوگل توضیح داد صرف‌ نظر از آنچه در پیشنهادات تکمیل خودکار ظاهر می‌شود، کاربران می‌توانند هر چیزی را که می‌خواهند آزادانه جستجو کنند. این شرکت می‌گوید حفاظت‌های داخلی مرتبط با خشونت سیاسی از پیشنهاد تکمیل خودکار برای جستجوهای مرتبط با ترامپ جلوگیری کرده است.

گوگل می‌گوید پیشنهادات عجیب موتور جستجوی این شرکت برای عبارت president donald به‌دلیل باگی رخ داده که پیش‌از این نیز بر جستجوهای مرتبط با رئیس جمهور سابق، باراک اوباما و سایر شخصیت‌ها نیز تأثیر گذاشته است.

مقالات مرتبط:
  • به‌لطف گوگل، پسوردهای میلیون‌ها کاربر ویندوز ناپدید شد
  • گوگل‌دیسکاور اکنون بازی‌های ویژه خود را نیز دارد

گوگل درنهایت توضیح داد که دلیل نمایش مقالات مربوط به کامالا هریس در نتایج جستجوی ترامپ به توطئه‌ی پنهان ارتباط ندارد و درواقع به این دلیل است که هر دو شخصیت مذکور به‌طور فعال برای ریاست‌جمهوری رقابت می‌کنند.

انتقاد ماسک از سانسور نتایج جستجوی گوگل درحالی مطرح شده است که چند روز قبل خودش به‌دلیل اشتراک‌گذاری ویدیوی دستکاری‌شده از کامالا هریس بدون برچسب (که ناقض قوانین پلتفرم ایکس است) مورد انتقاد قرار گرفت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ