اعلام آمادگی ۹۰ موکب مردمی برای خدمات دهی در مرز تمرچین

اقتصاد ایران: ارومیه - استاندار آذربایجان غربی از اعلام آمادگی ۹۰ موکب مردمی برای خدمات دهی به زائران اربعین حسینی در مرز تمرچین پیرانشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان روز چهارشنبه در گفت و گوی خبری اظهار کرد: ۹۰ موکب مردمی با همکاری سازمان عتبات عالیات از مرز بازرگان تا تمرچین برای استقرار و خدمات‌رسانی اعلام آمادگی کرده‌اند و در مسیر اربیل، کرکوک و کربلا نیز موکب‌های مردمی استان به منظور استراحت و تغذیه زائران مستقر خواهند شد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه خدمات حداکثری برای زائرین حسینی در مرز تمرچین تدارک دیده شده است گفت: اسکان و خدمات بهداشتی درمانی، پارکینگ مناسب برای خوردوها و دیگر خدمات برای زائرین داخلی و خارجی پیش بینی شده است.

معتمدیان با اشاره به اهتمام ویژه صورت گرفته برای کاهش مشکلات زوار اربعین از مرز تمرچین تا کربلای معلی گفت: در این راستا تردد یک سره از مرز تمرچین به اربیل و همچنین اربیل تا کربلا پیش بینی شده که بسیاری از مسائل و مشکلات تردد زائران را حل می‌کند.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه در سال‌های گذشته، زائران باید طی چند مرحله از تمرچین به کربلا مشرف می‌شدند، ادامه داد: در سفر اخیر صورت گرفته به اقلیم کردستان عراق و دیدار با سران این منطقه و همچنین سفر روزهای گذشته وزیر کشور ایران به عراق، طرح موضوع شد و قرار شد امسال شاهد تردد یکسره زوار از مرز تمرچین و حاج عمران به سمت اربیل و از مسیر اربیل به کربلا باشیم.

وی با اشاره به اینکه حمل و نقل مستقیم مسافران به کربلا مهمترین چالش سال گذشته بود اظهار کرد: این موضوع رصد و آسیب شناسی شده و مقرر شده تا با بکارگیری خودروهای دارای سیستم سرمایشی مطلوب این چالش رفع شود.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به آب و هوای مطلوب استان و بویژه تمرچین و اختلاف دمای این مرز با سایر مرزهای کشور افزود: حداقل ۵۰۰ هزار نفر ظرفیت برای تردد از مرز تمرچین در سال جاری پیش بینی شده و برنامه ریزی‌های لازم صورت گرفته است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ