استفاده از دانش بومی برای بهینه‌سازی مصرف انرژی کشتی ها

اقتصاد ایران: یک شرکت دانش بنیان با ارائه خدمات محاسبه و پایش انتشار گازهای گلخانه‌ای و مصرف انرژی کشتی‌ها سبب می‌شود گازهای آلاینده منتشر شده حاصل از فعالیت آنها کم و مصرف انرژی شان نیز بهینه شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، پوریا جدیدفرد، مدیر عامل شرکت دانش بنیان فناوری اقیانوس رابین در گفت‌وگو در خصوص محصولات این شرکت و کاربرد آنها گفت: شرکت فناوری اقیانوس رابین به عنوان یک شرکت تخصصی فعال در زمینه ارائه خدمات فراساحل، توسط جمعی از نخبگان این صنعت در سال ۱۳۹۹ تاسیس شده و در حال حاضر دارای تجهیزات، تیم تخصصی و دستورالعمل های مورد نیاز در زمینه ارائه خدمات غواصی، پوزیشنینگ و بازرسی زیر سطحی و مجوز بازرسی زیر آبی از موسسات رده بندی آسیا، ایرانیان و PRS لهستان (عضو IACS) است.

وی با اشاره به ارائه خدمات محاسبه و پایش انتشار گازهای گلخانه‌ای و مصرف انرژی کشتی‌ها توسط این شرکت گفت: در کشور هیچ مجموعه دیگری این خدمت را ارائه نمی‌دهد ولی در دنیا چهار، پنج شرکت این کار را انجام می‌دهند ولی وجه تمایز شرکت ما با آن‌ها در این است که علاوه بر در نظر گرفتن مبحث فنی، مبحث قانونی را نیز در نظر می‌گیریم؛ یعنی برای آن‌ها هم از لحاظ عملیاتی و هم از نظر قانونی بهینه است که در دنیا شرکت‌ها یا قانون یا فنی را انجام می‌دهند.

وی در خصوص بزرگ‌ترین یا مهم‌ترین دستاورد این مجموعه بیان کرد: ما با انجام یک پروژه ملی، موفق به بومی‌سازی خدمات کشتی‌ها در کشور شدیم و وابستگی این صنعت را به خدمات خارجی به طور کامل از بین بردیم. این دستاورد بزرگ، علاوه بر صرفه‌جویی ارزی برای کشور، به عنوان یک نقطه قوت در رزومه کاری ما ثبت شد و به ما توانایی ارائه این خدمات به دیگر کشورها را نیز می‌دهد.

جدیدفرد در پایان در خصوص استفاده از حمایت‌های معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: با تشکر از حمایت‌های معاونت علمی ریاست جمهوری، برای توسعه کار نیاز به سرمایه‌گذاری، معرفی و ارتباط با صنایع در خشکی داریم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ