نیروهای مسلح پشتوانه امن جامعه هستند

اقتصاد ایران: شهرکرد- رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: ارزش و جایگاه نیروهای مسلح به مثابه زینت حاکمان و پشتوانه امن جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین احمد رضا پورخاقان صبح چهارشنبه در آئین تکریم و معارفه رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: شب گذشته جسارت به امنیت ایران شد و مهمان ما را در خاک ایران به شهادت رساندند و این برای ما بسیار سنگین بود.

وی در خصوص عملیات وعده صادق گفت: در عملیات وعده صادق، صهیونیست‌ها در آمادگی صددرصد بودند و در یک عملیات پیچیده با استفاده از پهپاد و موشک اقدام نمودیم به گونه‌ای که هیچوقت در مخیله دشمن نمی‌آمد.

حجت اسلام والمسلمین پورخاقان گفت: کشور ما در این عملیات برای رصد کردن پهپادها حضور و آمادگی کامل داشت، باید دشمن را منحرف می‌کردیم، هفت عدد از این موشک‌ها به زمین خورد و یکی از آنها پیگیری نشد و بعد از آن دشمن توان نداشت که انتقام بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: شب گذشته دشمن در یک عملیات پیچیده موفق شد به آرزوی دیرینه خود برسد و اسماعیل هنیه را در تهران به شهادت برساند.

وی اذعان داشت: ما امروز دو داغ داریم، یکی از رهبران جبهه مقاومت از ما گرفته شد و دیگر اینکه در سرزمین ما، میهمان ما را به شهادت رساندند

حجت الاسلام والمسلمین پورخاقان بیان داشت: قطعاً جواب این عمل دشمن را خواهیم داد و چنانچه به این نتیجه برسیم که عوامل داخلی و خارجی در این امر دخیل بوده‌اند، حق پاسخگویی از طریق مراجع قانونی و منشور سازمان بین الملل برای ما محفوظ است، دشمن بداند که با دم شیر بازی کردند و پاسخ سختی در انتظار آن‌هاست.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح در خصوص جایگاه سازمان قضائی نیروهای مسلح بیان داشت: نیروهای مسلح تنها دادگاه اختصاصی در قانون اساسی است که اهمیت ویژه ای دارد، ارزش و جایگاه نیروهای مسلح به مثابه زینت حاکمان و پشتوانه امن جامعه است، این سازمان برای حفاظت و صیانت از این مرز و بوم تشکیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین پورخاقان با اشاره به اینکه حساسیت نیروهای مسلح و سازمان قضائی نسبت به سایر مراجع قضائی بیشتر است، گفت: آنها از جایگاه بالا برخودار هستند خدای ناکرده اگر شخصی از بین نیروهای مسلح انحراف از معیار پیدا کند با او برخورد جدی خواهد شد.

وی تاکید کرد: کمترین جرایم در بین نیروهای مسلح است، ولی اگر یک نفر انحراف از معیار داشته باشد با او برخورد می‌شود، البته ما پیشگیری را اصل می‌دانیم.

حجت الاسلام والمسلمین پورخاقان بیان داشت: پیشگیری مهم است و نباید هیچ جرمی اتفاق بیفتد، بعد از پیشگیری، مجازات باید بازدارنده باشد چنانچه نیروی مسلح با سو استفاده موقعیت ارتکاب تخلفی داشته باشد باید با آن تخلف برخورد شود.

وی بیان داشت: هدف ما صیانت از نیروهای مسلح و سلامت نیروهای مسلح است و در این راستا کوتاه نمی آییم.

حجت الاسلام والمسلمین پورخاقان یادآور شد: برای ایجاد امنیت باید زمینه و امکانات فراهم شود و نباید توقع داشت در مکان‌های که امکانات نیست خدمات رسانی مطلوب باشد.

وی ضمن تشکر از عباس مانیان رئیس سابق سازمان قضائی نیروهای مسلح استان چهارمحال و بختیاری گفت: ایشان در امور این سازمان خوب عمل کردند و غنیمت بودند و از ایشان تشکر می‌کنم.

این مقام عالی قضائی در ادامه اظهار داشت: آقای کریمی وردنجانی که به عنوان مدیرکل حوزه ریاست در تهران حضور داشتند از امروز به عنوان رئیس سازمان قضائی این استان معارفه می‌شوند که اهل همین استان هستند.

حجت الاسلام والمسلمین پورخاقان تشریح کرد: مردم چهارمحال و بختیاری فهیم و باسواد هستند و می‌توان از درون بدنه آنان، مدیران را رشد و پرورش داد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ