واکنش المشاط به شهادت هنیه/اعلام ۳ روز عزای عمومی در یمن

اقتصاد ایران: رئیس شورای عالی سیاسی یمن با تاکید بر حمایت قاطع این کشور از فلسطین و کل محور مقاومت، در پی شهادت اسماعیل هنیه، ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در پی شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد که شهادت این رهبر بزرگ، ضایعه‌ای عظیم برای ملت فلسطین و کل امت اسلامی است.

المشاط افزود: ما این جنایت ترور شنیع که توسط دشمن صهیونیستی انجام شد را به شدت محکوم می‌کنیم؛ دشمنی که از 7 اکتبر تاکنون در همه سطوح در حال دست و پا زدن است.

این مقام یمنی با تاکید بر ادامه حمایت قاطع یمن از ملت و مقاومت فلسطین گفت: یمن با همه قدرت در کنار رزمندگان حماس و کل محور مقاومت ایستاده است.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد: دشمن صهیونیستی- آمریکایی باید مسئولیت گسترش جنگ و موج ترور رهبران مقاومت را بر عهده بگیرد.

مهدی المشاط همچنین به مناسبت شهادت هنیه سه روز عزای عمومی در یمن اعلام کرد و در این مدت پرچم‌ها به حالت نیمه برافراشته درمی‌آید.

از طرف دیگر دفتر سیاسی جنبش انصارالله با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ترور اسماعیل هنیه تجاوزی بزرگ و خطرناک و نقض آشکار همه قوانین و هنجارها و کنوانسیون‌های بین‌المللی است.

این جنبش افزود: ترور هنیه یک جنایت تروریستی یهودی است که در این مرحله محوری رویارویی با دشمن صهیونیستی، ضایعه بزرگی برای امت اسلامی به شمار می‌رود. ما مجدداً تاکید می‌کنیم که در کنار حماس و همه گروه‌های مقاومت در مقابله با عربده کشی صهیونیست‌ها ایستاده‌ایم.

در ادامه این بیانیه آمده است: اصرار دشمن صهیونیستی بر جنایات نسل کشی و ترور شخصیت‌های برجسته مقاومت، بیانگر ناتوانی و شکست مفتضحانه اشغالگران در میدان جنگ است.

انصارالله تاکید کرد: همه کسانی که خودشان را به خواب زده‌اند به ویژه رژیم‌های سازشکار باید از خواب بیدار شوند و اقدامی جدی برای محافظت از عزت امت اسلامی و یاری دادن به ملت فلسطین انجام دهند. ما برای حمایت از فلسطین و آرمان آن و ادامه راه مقاومت تا پیروزی، تجدید پیمان می‌کنیم.

دفتر سیاسی انصارالله تصریح کرد: جنایت ترور شهید هنیه، نه مردم فلسطین را دلسرد می‌کند و نه مانع ادامه راه مقاومت می‌شود؛ بلکه ثبات و اراده ما را برای مقاومت بیشتر می‌کند.

صبح امروز روابط عمومی کل سپاه پاسداران در بیانیه ای خبر شهادت اسماعیل هنیه را تایید و اعلام کرد: با عرض تسلیت به ملت قهرمان فلسطین و امت اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت و ملت شریف ایران، بامداد امروز محل اقامت جناب آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس، در تهران مورد اصابت قرار گرفته و در پی این حادثه ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ