کشف چوبی که کربن را در خود زندانی می‌کند

اقتصاد ایران: محققان گونه ای از چوب را کشف کرده اند که کربن را بهتر جذب می کند و داخل خود به دام می اندازد. به این ترتیب به مقابله با تغییرات آب وهوایی کمک می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، محققان به مدت چند دهه به خصوص با عیان شدن پیامدهای تغییرات آب وهوایی به دنبال راه حلی برای «ترسیب» کربن هستند. این پدیده در حقیقت ذخیره کربن به طور دراز مدت در اکو سیستم های طبیعی است.

گروهی از محققان دانشگاه Jagiellonian لهستان و کمبریج انگلیس نوع جدیدی از چوب را کشف کردند که می تواند کربن را بهتر جذب و ذخیره کند. آنها متوجه شدند شاخه های درختان لاله ترسیب کربن را به خوبی انجام می دهند و جزو دسته های چوب سخت یا چوب نرم قرار نمی گیرند. درخت لاله، درختی زینتی و بسیار زیبا از خانواده Magnoliaceae و بومی آمریکای شمالی و مرکزی است.

درختان لاله رشد خوبی دارند و ارتفاع آنها به ۱۰۰ فوت می رسد. به گفته محققان درختان لاله آنژیوسپروم های بومی آسیای شرقی و آمریکای شمالی هستند و تنها دو گونه تا به امروز زنده مانده اند. آنها متعلق به دو گونه بازمانده از جنس باستانی Liriodendron به نام های Liriodendron tulipifera و Liriodendron Chinese هستند.

پژوهشگران در تحقیق خود هر ۲ گونه را بررسی کردند و متوجه شدند فراساختار چوب آنها یکسان و البته متمایز از گیاهان آنژیوسپرومی است که قبلا تحلیل شده اند.

همچنین این گونه ها در مقایسه با نمونه های سخت چوب، میکروفیبریل های بزرگتری دارند.

کاشت تعداد بیشتری از این گیاهان به مقابله با تغییرات آب وهوایی کمک می کند به گفته محققان درختان لاله بیشتر به عنوان گیاهان زینتی پرورش می یابند اما با توجه به سهولت رشد شان، کشت آنها فرایند ساده تری است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ