خون هایی که مقاومت فلسطین را قوی‌تر می‌کند+عکس

اقتصاد ایران: ترور اسماعیل هنیه نشان داد مشی رژیم صهیونیستی از زمانی که رژیم جعلی خود را تأسیس کرد همواره به شهادت رساندن دشمنان خود با ترور آنها بوده است.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری فرهنگی، مشی رژیم صهیونیستی از زمانی که رژیم جعلی خود را تأسیس کرد همواره به شهادت رساندن دشمنان خود با ترور آنها بوده است. اسراییل میداند با جنگ تن به تن و از رو به رو نمی تواند مقاومت اسلامی را شکست دهد بنابراین هرگاه به این نتیجه رسیده است که در یک تنگنای خفقان آور گیر افتاده دست به ترور افرادی می زند که گمان می کند با از میان برداشتن آنها می تواند تا مدتی خود را نجات دهد. 

اما تا کنون هر شخصیتی را که خصوصا از فلسطینیان به شهادت رسانده علی رغم اندوهی که بر دل ملت فلسطین از فراغ عزیزانشان می نشاند، عزم این ملت مقاوم را بیش از پیش راسخ می کند.

در ادامه یادی می کنیم از برخی شخصیت های ماندگار فلسطینی که توسط اسراییل به شهادت رسیدند و هنوز یادآوری نامشان رعب و وحشت در دل اشغالگران می اندازد.  

جنبش مقاومت اسلامی |حماس , اسماعیل هنیه , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) ,

22 مارس 2004، شیخ احمد یاسین بنیانگذار جنبش مقاومت اسلامی حماس به شهادت رسید در حالی به شهادت رسید که یک هلی‌کوپترهای آپاچی ارتش رژیم صهیونیستی 3 موشک به سمت او که پس از اقامه نماز صبح قصد خروج از مسجد مجتمع اسلامی محله صبره در شهر غزه را داشت، شلیک کردند.

در این حمله شیخ یاسین و 7 نفر از همراهانش به شهادت رسیده و 2 نفر از فرزندانش هم زخمی شدند. «آریل شارون» نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی، نیز شخصا بر عملیات ترور شیخ احمد یاسین نظارت داشت.

 

جنبش مقاومت اسلامی |حماس , اسماعیل هنیه , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) ,

بعد از شهادت شیخ احمد یاسین، عبدالعزیز جانشین وی در هدایت جنبش حماس شد و اعلام کرد شهادت جز عشق و همبستگی برای ملت فلسطین در برنخواهد داشت و در سخنرانی خود پس از شهادت رهبر جنبش حماس با کلاشینکفی که در دست داشت اعلام کرد: « این گفتگوی ما با صهیونیست‌هاست و همین مقاومت مسلحانه، راه ما برای آزادسازی مسجدالاقصی است.»

یک ماه از شهادت شیخ می‌گذشت که تحلیل شارون درست از کار درآمد و امت اسلامی با انفعالی که از خود نشان دادند، بستر را برای ترورهای بعدی فراهم کردند.

حالا بعد از سی روز از شهادت شیخ احمد یعنی در شب شنبه 17 آوریل 2004 مصادف با 28 فروردین 83، اتومبیل دکتر «عبدالعزیز الرنتیسی» با موشک «هلفایر» بالگردهای آپاچی ارتش رژیم صهیونیستی در شمال غزه مورد هدف قرار گرفت و او همراه 3 تن از همراهانش در سن 57 سالگی به شهادت رسید در حالی که نوع مرگ خود را انتخاب کرده بود و به همان صورت نیز به شهادت رسید. 

جنبش مقاومت اسلامی |حماس , اسماعیل هنیه , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) ,

مهندس عیاش چندین بار موفق شد از چنگال رژیم اشغالگر بگریزد، تا آنجا که فرماندهان ارتش این رژیم دیوانه دار به تعقیب و گریز مهندس مشغول بودند، تا لحظه شهادت وی، آرامشی به روی خود ندیدند.
پس از تشدید عملیات تعقیب مهندس عیاش در کرانه باختری، او تصمیم گرفت برای پنهان شدن از دید اشغالگران به نوار غزه برود و در آنجا به آموزش مبارزان گردان های القسام در زمینه ساخت بمب اقدام ورزد.
روز جمعه پنجم ژانویه 1996 میلادی مانند جمعه های دیگر نبود، رژیم صهیونیستی در چنین روزی یحیی عیاش را در حالیکه در منزل یکی از مبارزان جنبش حماس بود، با بمبی که در گوشی تلفن همراه وی کار گذاشته بود، به ترور رساند.

رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستى با قطع برنامه‏ هاى عادى و پخش موسیقى‏ هاى شاد، اعلام‏ کردند: « اسرائیلى‏ ها بالاخره راحت خواهند خوابید. یحیى عیاش که به مهندس انفجار و تخریب شهرت داشت، کشته شده است.»
شهادت یحیی عیاش پایانی برای عملیات جهادی در فلسطین نبود، بلکه شاگردان این شهید در انتقام خون وی، سلسله عملیات های شهادت طلبانه ای انجام دادند که طی آنها بیش از 76 اسرائیلی در قدس اشغالی و شهرک های «المجدل» و «تل الربیع» به هلاکت رسیدند.

جنبش مقاومت اسلامی |حماس , اسماعیل هنیه , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) ,

و شهید اسماعیل هنیه که روز گذشته در تهران به شهادت رسید، رییس دفتر سیاسی جنبش حماس بود. او طی ماه های اخیر و پس از آغاز عملیات «طوفان القصی» حدود 60 تن از اقوام خود را از دست داد اما همچنان محکم و با درایت به مقابله با رژیم خبیث صهیونیستی می پرداخت. بدون شک او آخرین شهیدی نخواهد بود که مقاومت اسلامی فلسطین در راه آزادی سرزمین خود خواهد داد اما آنچه مسلم است خون بی گناه مردانی چون او به محو اسراییل، این غده سرطانی از کره خاکی منجر خواهد شد. 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ