آستین: در صورت حمله دوباره، از اسرائیل دفاع خواهیم کرد

اقتصاد ایران: وزیر دفاع آمریکا در نشستی مطبوعاتی گفت که این کشور در صورت حمله به اسرائیل، از آن دفاع خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در نشستی مطبوعاتی در فیلیپین مدعی شد که این کشور همانطور که در ماه آوریل (در جریان عملیات وعده صادق) دفاع کرده است، در صورت حمله دوباره به تل‌آویو از آن محافظت خواهد کرد!

آستین گفت: اگر به اسرائیل حمله شود، ما قطعاً به آنها در دفاع از خودشان کمک خواهیم کرد. همانطور که دیدید در ماه آوریل این کار را کردیم و می‌توانید انتظار تکرار آن را داشته باشید.

وی مدعی شد: البته نمی‌خواهیم هیچکدام از اتفاقات رخ دهد. قصد داریم که سخت تلاش کنیم تا مطمئن شویم که در مسیر کاهش تنش‌ها گام برمی‌داریم. از طریق مجاری دیپلماتیک به مسائل رسیدگی کنیم.

منظور آستین از آنچه دفاع از اسرائیل خوانده، عملیات «وعده صادق» ایران علیه تل‌آویو است. ایران ۲۵ فروردین (۱۳ آوریل) در واکنش به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری تهران در دمشق، حمله‌های ترکیبی موشکی و پهپادی گسترده‌ای را علیه اهدافی معین در سرزمین‌های اشغالی انجام داد. سپاه پاسداران در این عملیات ده‌ها پهپاد و موشک را علیه اهداف مهمی در سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد.

آمریکا پس از این عملیات مدعی شد که با کمک به تل‌آویو در دفع حملات پهپادی و موشکی ایران، موفق عمل کرده و این در حالی بود که رسانه‌های جریان اصلی غربی، با اذعان به موفقیت عملیات وعده صادق، از تخریب اهداف تعیین‌شده گزارش‌های زیادی منتشر کردند.

همچنین اسپوتنیک این ویدئو را ساعاتی بعد از ترور اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس منتشر کرده است. روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که «اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.»

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ