پیشتازی اندک کامالا هریس در رقابت با ترامپ

اقتصاد ایران: نتایج تازه ترین نظرسنجی‌ها در آمریکا نشان می دهد کامالا هریس با یک درصد اختلاف از دونالد ترامپ در رقابت های انتخاباتی پیشی گرفته است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نتایج تازه ترین نظرسنجی های رویترز/ایپسوس نشان می‌دهد کامالا هریس با یک درصد اختلاف از دونالد ترامپ در رقابت های انتخاباتی پیشی گرفته است.

براساس این نظرسنجی که به مدت سه روز برگزار شد، کامالا هریس، نامزد احتمالی دموکرات ها از حمایت 43 درصد رای دهندگان برخوردار است در حالی که دونالد ترامپ 42 درصد حمایت ها را به خود اختصاص داده است.

این در حالی است که نظرسنجی رویترز در 2 جولای، نشان داد که کامالا هریس با 44 درصد از دونالد ترامپ با 42 درصد در رقابت‌های انتخاباتی پیشی گرفته است.

به طور کلی، رای دهندگان طی ماه گذشته، هریس را فرد مطلوب‌تری برای ریاست جمهوری دانسته اند. بر این اساس، 46 درصد رای دهندگان دیدگاه مطلوب و 51 درصد دیدگاه نامطلوبی نسبت به هریس دارند. این در حالی است که در نظرسنجی 2 جولای، 40 درصد دیدگاه مطلوب و 57 درصد دیدگاه نامطلوبی نسبت به وی داشتند.

در همین حال، دیدگاه مطلوب نسبت به ترامپ طی این ماه، اندکی تغییر یافته است. 41 درصد رای دهندگان ترامپ را فردی مطلوب و 56 درصد او را فردی غیرمطلوب می دانند.

همچنین نتایج این نظرسنجی نشان داد که رای دهندگان دیدگاه ترامپ درباره اقتصاد، مهاجرت و جرم را ترجیح می دهند در حالی که مردم معتقدند هریس دیدگاه و طرح بهتری در مورد بهداشت و درمان دارد.

این نظرسنجی در حالی انجام شد که کامالا هریس و کمپین دموکرات‌ها، در تلاش برای معرفی فردی مناسب و شایسته به عنوان معاون در رقابت های انتخاباتی هستند. در حال حاضر چند گزینه برای معاونت هریس مطرح شده است.

با کناره‌گیری دو نامزد برجسته برای معاونت کامالا هریس در رقابت های انتخاباتی و کوچکتر شدن این گردونه ، رقابت بین سایر نامزدها، تنگ تر شده است.

براساس این گزارش، «روی کوپر» فرماندار کارولینای شمالی و «گرتچن ویتمر» فرماندار میشیگان، از لیست نامزدهای معاونت هریس برای رقابت های انتخاباتی کناره گیری کردند.

در همین حال دو منبع آگاه خبر دادند که کامالا هریس تماس هایی را با برخی نامزدهای معاونت خود از جمله جاش شاپیرو فرماندار پنسیلوانیا برقرار کرده است.

از دیگر افراد مطرح در این لیست می توان به اندی بشر فرماندار کنتاکی، سناتور مارک کلی از ایالت آریزونا، تیم والز فرماندار مینه سوتا و پیت بوتیجیج وزیر حمل و نقل اشاره کرد.

براساس نتایج این نظرسنجی، مارک کلی با 32 درصد بالاترین شانس کسب معاونت هریس را دارد و پس از او، جاش شاپیرو با 27 درصد، اندی بشر با 20 درصد و سناتور پریتزکر از ایالت ایلینوی با 14 درصد و تیم والز با 11 درصد در رده های بعدی قرار دارند. پیت بوتیجیج در این نظرسنجی قرار نداشت اما میزان حمایت از وی به عنوان نامزد هریس در نظرسنجی قبلی 37 درصد بوده است.

هریس باید برای تضمین نامزدی‌اش در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها که از 19 تا 22 آگوست در شیکاگو برگزار می شود، حمایت دست‌کم 1969 دلگیت از مجموع 3936 دلگیت را به‌دست آورد.

جیمی هریسون رئیس کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا اعلام کرد که این حزب تا تاریخ 7 آگوست (17 مرداد) نامزد نهایی خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری معرفی خواهد کرد و متعهد به یک فرآیند نامزدی آزاد و منصفانه است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 5 نوامبر 2024 (15 آبان) برگزار می شود.

انتهای پیام/     

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ