ثبت ۴۶۰۰ ولادت در چهارماهه اول سال جاری در اردبیل

اقتصاد ایران: اردبیل- مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: ۴ هزار و ۶۰۲ ولادت در چهار ماهه اول سال جاری در استان اردبیل به ثبت رسیده است.

وحید خلوصی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: طبق آمار مرکز رصد جمعیت استان اردبیل در چهار ماه نخست سال جاری ۴ هزار و ۶۰۲ نفر در استان اردبیل متولد شدند.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد ۳ هزار و ۳۱۲ نفر مربوط به ولادت شهری و یک هزار و ۲۹۰ ولادت روستایی بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل تفکیک جنسیتی این میزان نوزاد متولد شده در اردبیل را یادآور شد و بیان کرد: از این تعداد ۲ هزار و ۶۴۷ نوزاد پسر و ۲ هزار و ۱۳۵ نوزاد دختر هستند.

خلوصی ادامه داد: بیشترین تعداد تولد در شهرستان اردبیل با ۲ هزار و ۴۸۶ نوزاد و کمترین تعداد تولد در شهرستان نیر با ۳۰ تولد ثبت شده است.

وی با بیان اینکه روزانه ۳۷ تولد در استان به ثبت رسیده است، تصریح کرد: طبق آمارهای ارائه شده از مرکز رصد جمعیت استان اردبیل ۹۹.۰۴ درصد از ولادت‌ها در مهلت قانونی ۱۵ روز به ثبت رسیده و بیشترین ولادت‌های ثبت شده مربوط به گروه سنی مادران ۳۴-۳۰ سال است.

مدیرل ثبت احوال استان اردبیل با اشاره به اینکه این میانگین سنی حدود ۲۵ درصد از ولادت‌ها را شامل می‌شود، افزود: میانگین سن مادران در اولین فرزندآوری ۲۵.۸۹ سال است که جوان‌ترین مادر در شهرستان اصلاندوز با ۲۲.۸۶ سال فرزند خود را به دنیا آورده و بالاترین سن با ۲۸.۸۹ سال در شهرستان نمین صاحب فرزند شده است.

خلوصی همچنین میانگین سن پدران در اولین فرزندآوری را ۳۲.۰۶ سال و کمترین میانگین سن را مربوط به شهرستان سرعین با ۲۹.۶۳ سال و بیشترین میانگین سن در شهرستان نیر با ۳۳.۹۸ سال اعلام کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ