ثبت احوال خدمات ویژه و متنوعی در استان بوشهر ارائه می‌کند

اقتصاد ایران: بوشهر-مدیرکل ثبت احوال استان بوشهرگفت:: فراگیر بودن و عام بودن خدمات، از سازمان ثبت احوال دستگاهی ویژه و متمایز در امر خدمت رسانی به وجود آورده است

به گزارش خبرنگار مهر، اسکندر پاسالار صبح چهارشنبه در نشست کمیته نظارت بر دفاتر پیشخوان ثبت احوال استان بوشهر با بیان اینکه تعامل خوبی بین این اداره کل و دفاتر پیشخوان ثبت احوال استان بوشهر شکل گرفته و باید این تعامل را به فال نیک بگیریم، اظهار کرد: در سایه این همدلی و هم افزایی، شاهد پیشرفت و ترقی ثبت احوال استان، در خدمت رسانی مطلوب به شهروندان بیش از گذشته هستیم.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر، ثبت احوال به عنوان بخشی از دولت و دفاتر پیشخوان غیر دولتی را دارای یک وجه اشتراک دانست و بیان کرد: خدمت رسانی مطلوب و با کیفیت به مردم وجه اشتراک این دو واحد اجرایی دولتی و خصوصی است که برای تحقق این اصل تلاش می‌کنند.

وی در رابطه با ضرورت توجه به حفظ آرامش در ادارات ثبت احوال و دفاتر پیشخوان و افزایش وحدت میان مسئولان این ۲ بخش، بیان کرد: تعامل در حوزه‌های ستادی و اجرایی، اعم از ادارات شهرستانی و دفاتر پیشخوان ثبت احوال باید تقویت شود تا بتوانیم در راستای رفع مشکلات مردم، گام‌های مؤثر تری برداریم.

پاسالار خطاب به مسئولان ثبت احوال استان بوشهر، تاکید کرد: دفاتر پیشخوان همکاران ثبت احوالی ما هستند؛ در فضای همدلی باید همه دست به دست هم دهیم تا بتوانیم در هر مسئولیتی که داریم فضای خوبی را برای فعالیت دفاتر پیشخوان ثبت احوال ایجاد کنیم و پیگیر موضوعات و مطالبات دفاترپیشخوان باشیم و طرح‌ها و برنامه‌هایی که از سوی سازمان ثبت احوال کشور پیش بینی شده است و برای اجرا ابلاغ می‌شود را به کمک این دفاتر اجرا کنیم؛ تا زمانی که فضای همدلی حاکم باشد امکان خدمت صادقانه و درست به مردم وجود دارد.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: فراگیر بودن و عام بودن خدمات، از سازمان ثبت احوال دستگاهی خاص و متمایز به وجود آورده است؛ چرا که خدمات این سازمان منحصر به قشر خاصی نیست و تمامی افراد جامعه را در بر می‌گیرد.

پاسالار، به خدمت رسانی به مردم در سایه قانون مداری اشاره کرد و گفت: خدمت رسانی به مردم از اولویت‌های اساسی ثبت احوال است ولی پایبندی به قانون و حرکت در مسیر قانونی همواره مورد تاکید است و ظرفیت‌های قانونی موجود را برای تسهیل در امور مردم به کار خواهیم گرفت.

وی ایجاد آرامش و امید در جامعه را ضروری خواند و تصریح کرد: این موارد باید به درستی اجرا شود و نباید در حد شعار باشد؛ مردم از مسئولان انتظار دارند برای آرامش و رفع مشکلات آنان تلاش کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر، با بیان این موضوع که تکریم ارباب رجوع به حکم قانون، اخلاق، شرع و حقوق شهروندی مردم یکی از ضروریات است، گفت: اصل مردم هستند؛ اگر مردم نباشند دستگاهی وجود ندارد و در غیر این صورت این دستگاه‌ها به چه دردی می‌خورند، دستگاه‌هایی که تشکیل شده برای مردم است تا به آن مراجعه کنند و در کمال تکریم و احترام امورشان حل و فصل شود.

پاسالار به بحث نظارت بر دفاتر پیشخوان اشاره و تاکید کرد: باید نظارت مستمر و دقیقی بر ارائه خدمات دفاتر به مردم باشد تا همواره رضایتمندی مردم محقق شود.

وی در ادامه خطاب به مسئولان دفاتر پیشخوان، گفت: دقت و حساسیت در امور تخصصی ثبت احوال بسیار مهم است و تساهل و تسامح در این امور، به هیچ وجه مورد پذیرش نیست و قطعاً در ارائه خدمات تخصصی اختلال ایجاد می‌کند.

رئیس کمیته نظارت بر دفاتر پیشخوان ثبت‌احوال بوشهر به نقش و جایگاه ثبت احوال در امور اجتماعی، سیاسی، امنیتی اشاره کرد و تاکید داشت: با توجه به اهمیت موضوع ثبت احوال و اینکه در زندگی مردم و سرنوشت کشور تأثیرگذار است باید در احراز هویت و تابعیت برابر قانون با جدیت عمل کنیم؛ چرا که پایه ارائه خدمات شهروندی به افراد مدارک هویتی است و احراز هویت توسط نیروهای اجرایی ثبت احوال به نوعی آبروی سازمان را در بر دارد.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر، تلاش و جدیت در مسائل هویتی، را از دفاتر پیشخوان ثبت احوال خواستار شد و بیان کرد: ارائه خدمات راحت تر و بهتر، موجب افزایش رضایتمندی مردم خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ