۳۳ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان جذب خواهند شد

اقتصاد ایران: بیرجند-معاون دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: برای سال ۱۴۰۳ تعداد ۳۳ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان جذب خواهند شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن مروتی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران خراسان جنوبی اظهار کرد: ۱۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان در حال تحصیل هستند و برای سال ۱۴۰۳ نیز ۳۳ هزار دانشجو جذب خواهیم کرد.

معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه سال گذشته تعداد قابل توجهی از رتبه‌های زیر هزار و حتی رتبه‌های برتر رشته‌های علوم انسانی در دانشگاه فرهنگیان ثبت نام کردند، گفت: با پذیرش چنین دانشجویان معلمان باهوش و برجسته ای در آینده خواهیم داشت.

مروتی با بیان اینکه در حال حاضر نیاز به معلم در کشور ۱۰۰ هزار نفر است، ادامه داد: خروجی‌های دانشجویان دانشگاه فرهنگیان نمی‌تواند چنین نیاز معلمی را تأمین کند و از این جهت آزمون‌های استخدامی نیز برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: در حال برنامه ریزی برای جذب اعضای هیأت علمی هستیم و تلاش می‌کنیم در ۳۱ استان تعداد ۳۱ دانشگاه فرهنگیان (نه پردیس‌های پراکنده) تأسیس کنیم.

معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه در حال حاضر دانشگاه فرهنگیان ۹۸ پردیس در کل کشور دارد، گفت: در خراسان جنوبی در پردیس‌های دانشگاه با همدلی مسئولین اتفاقات خوبی رقم خورده و متوسط معدل دانشجویان این دانشگاه در حد بالایی است.

مروتی گفت: در زمین تأمین مکان و ساختمان دانشگاه فرهنگیان دست یاری به سوی ادارات و سازمان‌هایی که اماکن بلا استفاده‌ای دارند، دراز کرده و انتطار داریم که در این زمینه با ما همکاری شود

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در این زمینه همکاری بسیار خوبی با ما داشته است، یادآور شد: از مراکزی چون دانشگاه پیام نور نیز درخواست داریم در صورت اینکه مکان‌هایی دارند که اکنون از آن استفاده نمی‌کنند در اختیار ما قرار دهند.

معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه در دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی از نظر تعداد دانشجو و تأمین مکان تحول بسیار خوبی ایجاد شده است، ادامه داد: تلاش ما بر این است که هر دانشگاه فرهنگیان در هر استان یک طرح جامع ویژه خود داشته باشد.

مروتی با اشاره به اینکه ما در دانشگاه فرهنگیان تنها دانشجو پذیرش نمی‌کنیم بلکه در واقع معلم استخدام می‌کنیم، گفت: از این نظر ما علاوه بر سلامت جسمی و روانی، سلامت عقیدتی دانشجو را در حد معقول و متوسط مد نظر داریم.

وی یادآور شد: در حال حاضر دو هزار عضو هیأت علمی در دانشگاه فرهنگیان کشور فعالیت دارند و اعتقاد ما بر این است که وقتی جوان نخبه را جذب می‌کنیم عضو هیأت علمی ما نیز باید نخبه باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ