وزارت بازرگانی آمریکا از مدل‌های هوش مصنوعی باز حمایت می‌کند

اقتصاد ایران: وزارت بازرگانی آمریکا معتقد است که مدل‌های هوش مصنوعی باز، به کسب‌وکارهای کوچک بسیار کمک می‌کند.

بنابر گزارش TechCrunch، وزارت بازرگانی ایالات متحده از مدل‌های مولد هوش مصنوعی باز مانند Llama 3.1 شرکت متا حمایت می‌کند، اما توصیه می‌کند که دولت، قوانین جدیدی جهت کاهش ریسک‌ احتمالی و نظارت‌بر چنین فناوری‌هایی وضع کند.

در گزارش اداره ملی ارتباطات و اطلاعات وزارت بازرگانی آمریکا (NTIA) آمده است که مدل‌های هوش مصنوعی باز، نقش مهمی در دردسترس بودن هوش مصنوعی مولد برای شرکت‌های کوچک، محققان، سازمان‌های غیرانتفاعی و توسعه‌دهندگان فردی، ایفا می‌کنند. بنابراین دولت نباید محدودیتی برای دسترسی به مدل‌های باز هوش مصنوعی ایجاد کند، مگر زمانی که آسیب‌زا بودن آن توسط کارشناسان مشخص شود.

به ادعای این سازمان مدل‌های باز هوش مصنوعی می‌توانند به بازیگران کوچک بیشتری اجازه دهند تا ایده‌های خود را به بازار بیاورند و در نتیجه، رقابت سالم‌‌تری در بازار اتفاق خواهد افتاد. این گزارش در زمانی ارائه می‌شود که تنظیم‌کننده‌های داخلی و خارجی درحال بررسی قوانینی هستند که می‌تواند محدودیت‌های جدیدی را بر شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی هوش مصنوعی باز، تحمیل کند.

کالیفرنیا به تصویب لایحه‌ای نزدیک شده است که به‌موجب آن هر شرکتی که با توان بیش از ۱۰ به توان ۲۶ فلاپس، محاسبات مدل هوش مصنوعی خود را آموزش می‌دهد، باید امنیت سایبری خود را نیز تقویت کند و راهی برای بستن نسخه‌های مدل تحت کنترل خود توسعه دهد. اخیراً اتحادیه اروپا نیز مهلتی برای انطباق شرکت‌های مرتبط با هوش مصنوعی با قوانین خود تعیین کرده است. این قوانین در مورد کپی‌رایت و شفافیت در عملکرد برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی وضع شده است.

  • استفاده از هوش مصنوعی کوپایلت در کنگره آمریکا ممنوع شد
  • متا: هوش مصنوعی Llama 3 حتی از گوگل جمنای هم بهتر است

متا معتقد است که سیاست‌های هوش مصنوعی اتحادیه اروپا مانع از انتشار برخی مدل‌های باز در آینده خواهد شد و تعدادی از استارتاپ‌ها و شرکت‌های بزرگ فناوری با قانون کالیفرنیا مخالفت کرده‌اند و رعایت آن را بسیار دشوار و طاقت فرسا می‌دانند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ