ترامپ دوباره به متا و گوگل تاخت

اقتصاد ایران: ترامپ دوباره کارزار با شرکت های فناوری را آغاز و شرکت های متا و گوگل را به سانسور محتوای مربوط به او متهم کرد این بار ماسک نیز به اختلافات دامن زده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بیزینس اینسایدر، رییس جمهور سابق آمریکا در یک پست در شبکه اجتماعی تروث به عکسی اشاره کرد که پس از اقدام به ترور او گرفته شده بود و مدیر اجرایی ارتباطات فیس بوک قبلا اعلام کرده بود آن عکس به طور اشتباه در پلتفرم تحت راستی آزمایی قرار گرفته است.

دنی لور مدیر ارشد ارتباطات فیس بوک در پلتفرم ایکس وقوع اختلال را تایید کرد. او در این پلتفرم نوشت: راستی آزمایی درحقیقت برای تصویر دستکاری شده ای به کار رفته که یک مامور مخفی را در حالت خندان نشان می دهد. در برخی موارد سیستم ما به اشتباه راستی آزمایی را روی تصاویر واقعی اجرا می کند. اما این چالش برطرف شده و ما بابت اشتباه عذرخواهی می کنیم.

در این میان ترامپ از فالوئرهای خود در شبکه اجتماعی تروث خواسته تا دست از سر متا و گوگل برندارند. بگذارید این شرکت ها بدانند که شما عاقل تر از آنها هستید و این بار سختگیرانه تر عمل می کنید.

درخواست ترامپ برای اقدام علیه گوگل و متا نشان دهنده تهدیدهای پیشین او علیه شرکت های بزرگ فناوری به خصوص مارک زاکربرگ(مدیر ارشد اجرایی متا) است.

این درحالی است که ایلان ماسک مدیر ارشد اجرایی تسلا و اسپیس ایکس قبلا ایده دخالت شرکت های بزرگ فناوری در انتخابات را مطرح کرده و اتهامات ترامپ درباره سانسور هدفمند در گوگل را دامن زده بود.

ماسک قبلا پست چند کاربر در پلتفرم ایکس را دوباره باز نشر کرده بود. در این پست اشاره شده بود جستجوی نام دونالد ترامپ در گوگل به یک بخش با برچسب «اخبار درباره هریس/ دونالد ترامپ» منجر می شود.

ماسک و دیگر متحدان ترامپ از گوگل به دلیل آنکه در جستجو برای اصطلاح اقدام به ترور، نام ترامپ در گزینه تکمیل خودکار دیده نمی شود، از این شرکت انتقاد کردند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ