رویه واحد در محاکم انتظامی ایجاد می‌شود

اقتصاد ایران: رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه گفت: ایجاد رویه واحد در محاکم انتظامی گامی در جهت تحول قضایی است.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، قضات محاکم انتظامی و دادگاه بدوی سراسر کشور در راستای ایجاد رویه‌های قضایی مستدل و مستند در صدور آرا در مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه تشکیل جلسه دادند.

در این نشست که با حضور حسن عبدلیا‌ن‌پور؛ رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه برگزار شد، قضات دادگاه بدوی در سراسر کشور از طریق ویدئوکنفرانس در این جلسه هم‌اندیشی مشارکت داشتند.

عبدلیان‌پور با تأکید بر اهمیت و ضرورت جلسات هم‌اندیشی در حوزه محاکم انتظامی گفت: ما در بحث ارتقای کیفی آیین‌نامه اجرایی در این حوزه نیاز به همفکری و ایجاد رویه‌های مستدل با کارایی بالا داریم تا در ارائه خدمات و تسریع در حل و فصل پرونده‌ها با کیفیت بیشتری اقدام کنیم.

وی با اشاره به سازوکار حاکم بر مرکز و گستردگی این مجموعه به وسعت کل کشور بیان کرد: خروجی چنین نشست‌هایی که برپایه خردجمعی است می‌بایست به ارائه راهکار پیرامون موارد و مسائل مبتلابه حقوقی منجر شود.

رئیس مرکز در ادامه گفت: ما در محاکم انتظامی نیاز به یک وحدت رویه داریم تا قضات ما در مورد مسائل مشخص از قواعد رسیدگی واحد پیروی کنند تا اینگونه نباشد که در مورد یک موضوع و پرونده مشخص آرای پراکنده صادر شود.

عبدلیان‌پور خاطرنشان کرد: نگاه و نگرش ما بر استفاده از خرد جمعی و جلسات هم‌اندیشی بر این پایه استوار است که بتوانیم برای رفع دغدغه‌های مردم و اعضای مرکز اقدامی مؤثر انجام دهیم تا از یکسو قضات در محاکم و از سوی دیگر وکلا و کارشناسان و از سوی دیگر مردم عزیزمان بتوانند در روندی مشخص و تسهیل شده به امورات خود بپردازند و از رویه‌های اجرایی رضایت کامل داشته باشند که این حقیقتاً گامی مؤثر در تحقق سند تحول قضایی است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ