مرمت مسجد جامع قصبه گناباد آغاز شد

اقتصاد ایران: مشهد- رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گناباد گفت: مرمت مسجد جامع قصبه گناباد آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا محمودی قوژدی اظهار کرد: مسجد جامع قصبه گناباد از جمله آثار تاریخی این شهر است که با گذشت بیش از ۸۰۰ سال قدمت همچنان به عنوان برگ زرینی از هویت تاریخی این منطقه در منطقه کوی شرقی موسوم به قصبه شهر خودنمایی می‌کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گناباد در خصوص مرمت این بنا با تاکید بر اینکه یکی از برنامه‌های سازمان میراث فرهنگی احیای مراکز تاریخی به خصوص مساجد تاریخی است افزود: در ۱۸ ماه گذشته ۳۷ تفاهم نامه با مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی این شهرستان، امضا شده و در حال اجرا است.

وی گفت: مشارکت مردم و نهادهای دولتی و خصوصی در حفاظت، صیانت، حراست، مرمت، احیا و مدیریت بناهای تاریخی به‌عنوان سیاست مهم و محوری وزارت میراث فرهنگی می‌تواند عاملی مهم و تأثیرگذار در توسعه پایدار و رهایی از درآمدهای نفتی باشد.

محمودی با اشاره به تخصیص ۶۰ میلیارد ریال، امسال از محل اعتبار تملک دارایی برای مرمت آثار تاریخی شهرستان، گفت: با صرف این اعتبار مرمت مجموعه میراث قنات جهانی قصبه شامل سردر ورودی، فضاهای فوقانی راه چینه منتهی به ورودی ۲، فنس‌کشی بخشی و پارکینگ آن انجام می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گناباد ساخت برج نوری، اصلاح نورپردازی و تابلوهای معرفی سایت قنات جهانی قصبه، مرمت و احیای خانه موزه نبی پور، مرمت مسجد جامع قصبه، موزه‌ها و مدرسه نجومیه، بازسازی خانه تاریخی رحمانیان، مرمت و ساماندهی مامورسرا و محوطه سازی ضلع شمالی مسجد جامع قصبه را از جمله اقدامات بازسازی آثار تاریخی شهرستان گناباد برشمرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ