کرملین اتهام دخالت در انتخابات آمریکا را مضحک خواند

اقتصاد ایران: دبیر مطبوعاتی رئیس‌جمهور روسیه با رد اتهامات واهی درباره دخالت مسکو، پکن و تهران در روند انتخابات ریاست‌جمهوری در ایالات متحده، گفت: هر دو حزب بزرگ آمریکا در مبارزات سیاسی خود از روسیه و پوتین بهره برداری می‌کنند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد که اتها‌م‌زنی سازمان اطلاعات ملی آمریکا مبنی بر دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ادعایی بسیار مضحک است و مسکو این اتهامات را قاطعانه رد می‌کند.

او در پاسخ به سئوالی در این باره گفت: «در مورد این اتهامات باید بگویم که آن‌ها کاملاً بی اساس و مضحک هستند. ما این اتهامات را قاطعانه رد می‌کنیم. به نظر می‌رسد جامعه اطلاعاتی آمریکا تسلیم روش‌های داخلی مد روز شده و نیاز دارد دشمنانی خارجی برای حل مشکلات پیدا کند و مشخصاً هیچ دشمنی بهتر از روسیه برای آن‌ها وجود ندارد.» 

سخنگوی کرملین پیش‌بینی کرد که با نزدیک شدن به انتخابات آمریکا، این‌گونه اظهارات بیشتر خواهد شد، زیرا روسیه و رئیس‌جمهور این کشور - ولادیمیر پوتین، همواره عواملی هستند که هر دو حزب بزرگ آمریکا در مبارزات سیاسی خود از آن‌ها به کرات بهره می‌برند. 

او با ابراز تاسف از اینکه مسکو مجبور به مواجهه با چنین شرایطی به عنوان یک واقعیت است، تأکید کرد که چنین اقداماتی از سوی سیاستمداران آمریکایی به روابط روسیه و آمریکا آسیب می‌زند. پسکوف یادآور شد که پس از انتخابات گذشته ریاست‌جمهوری آمریکا، واشنگتن ده‌ها میلیون دلار برای تحقیقات کمیسیون‌ها و گروه‌های مختلف هزینه کرد که پس از مدتی به این نتیجه رسیدند که هیچ دخالت خارجی بر روند انتخاباتی وجود نداشته است.

سخنگوی کرملین همچنین اعلام کرد که مسکو درباره برخی گزارش‌ها مبنی بر احتمال تبادل زندانیان بین روسیه و ایالات متحده، از جمله خبرنگار آمریکایی ایوان گرشکوویچ که به اتهام جاسوسی محکوم شده، اظهار نظری نمی‌کند. به گفته پسکوف، این قبیل مذاکرات فقط بصورت محرمانه انجام می‌گیرند. 

پیش از این، در تاریخ 19 جولای، دادگاه استان سه‌وردلوفسک، گرشکوویچ، خبرنگار روزنامه "وال استریت ژورنال" در روسیه را به اتهام جاسوسی به 16 سال حبس در یک زندان با امنیت بالا محکوم کرد. گفته شده که او در مارس 2023، به دستور سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا، اطلاعاتی درباره فعالیت‌های یک شرکت دفاعی در استان سه‌وردلوفسک جمع‌آوری کرده است. گرشکوویچ در 30 مارس سال گذشته، هنگام تلاش برای به دست آوردن اطلاعات محرمانه درباره فعالیت‌های یک شرکت دفاعی روسی، دستگیر شد.

وزارت خارجه چین اتهامات آمریکا در خصوص دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری را رد کرد

در گزارش دیگری آمده که لین جیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که مقامات پکن هرگز در انتخابات آمریکا دخالت نکرده و قصد انجام چنین کاری را ندارند. 

او در جریان یک نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره اتهامات سازمان اطلاعات ملی آمریکا مبنی بر اینکه چین و  دیگر کشورها آمریکایی‌ها را برای حفاظت از منافع خود به خدمت می‌گیرند، گفت: «چین هرگز در انتخابات آمریکا دخالت نکرده و نخواهد کرد. چین با انتشار اطلاعات نادرست توسط آمریکا برای بدنام کردن چین مخالف است.» 

روز گذشته دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا بدون ارائه هر گونه مدرک و دلیلی، اعلام کرده بود که روسیه، چین و ایران ظاهراً در تلاشند تا بر نتایج انتخابات آینده ریاست‌جمهوری آمریکا تأثیر بگذارند و از جمله از شرکت‌های بازاریابی و ارتباطی در این راستا استفاده می‌کنند.

به‌ویژه، همان‌طور که خبرگزاری رویترز گزارش داده، مقامات آمریکایی روسیه را به استفاده از برخی شرکت‌های روسی برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی در جریان انتخابات در ایالات متحده آمریکا متهم کردند.

انتهای پیام/ 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ