اروپا به رهبری آلمان برای جنگ با روسیه آماده می‌شود

اقتصاد ایران: در حالی‌که برخی گزارش‌ها حاکی از این است که اتحادیه اروپا به رهبری آلمان در حال آماده‌سازی برای ورود به یک درگیری نظامی با روسیه است، در فرانسه سیاست جنگ افروزانه سیاستمداران اروپایی علیه مسکو را مخرب و نابود کننده می‌دانند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، نشریه "InfoBRICS" در تحلیلی نوشته است که اتحادیه اروپا به رهبری آلمان در حال آماده‌ شدن برای ورود به یک درگیری مسلحانه با روسیه است و بدین ترتیب به تشدید وخامت اوضاع کمک می‌کند.

این نشریه می‌نویسد: «آلمان آماده است تا 800 هزار نیروی نظامی ناتو را برای مقابله با به اصطلاح "تهدیدات از جانب روسیه" در اروپای شرقی مستقر کند.» 

در این گزارش با اشاره به این که برای این منظور برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا بازگشت به خدمت نظامی اجباری را نیز بررسی می‌کنند، افزوده است: «بدین ترتیب اتحادیه اروپا به یک اتحاد نظامی تبدیل می‌شود (یا بهتر بگوییم، عملاً با ناتو ادغام می‌شود).»

پیش‌تر، در 21 جولای (31 تیر)، آلنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان مدعی شده بود که روسیه به بزرگترین تهدید برای اروپا تبدیل شده است. به گفته او، کشورهای غربی خواهان روابطی متفاوت با روسیه بودند، اما موفق به انجام این کار نشدند. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، چنین اظهاراتی را "احمقانه و نفرت‌انگیز" توصیف کرد. 

 سرگئی نیچایف، سفیر روسیه در برلین نیز یادآور شد که آلمان اکنون عملاً نقش ستون اصلی ناتو در اروپا را بر عهده گرفته است. او گفت: مقامات برلین بی‌چون و چرا از سیاست‌های واشنگتن حمایت می‌کندو در این راستا به خطرات نظامی-سیاسی این رویکرد توجهی ندارند.

انتقاد از  سیاست‌های جنگ‌ افزورانه اتحادیه اروپا علیه روسیه

در این رابطه فلوریان فیلیپو، رهبر حزب "میهن‌پرستان" فرانسه نیز ابراز عقیده کرده که اتحادیه اروپا باید به دلیل سیاست‌های تهاجمی خود علیه روسیه که بسیار مخرب است، از هم پاشیده شود. او شب گذشته در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: «اتحادیه اروپا دیوانه شده که به فکر جنگیدن با روسیه افتاده است، بیایید اتحادیه اروپا را از بین ببریم!» 

اظهار نظر فیلیپو در واکنش به این خبر بود که نمایندگان اتحادیه اروپا قصد دارند مجارستان را به دلیل ابتکارات صلح‌آمیز خود در مورد حل و فصل مناقشه اوکراین "مجازات" کنند. او ابراز تعجب کرد که چرا باید سیاستمدارانی که خواهان صلح هستند، در اروپا منزوی شوند.

طبق برخی گزارش‌ها، جلساتی که تحت ریاست مجارستان در شورای اتحادیه اروپا برگزار می‌شود، برای شش ماه بایکوت خواهد شد.  پیش از این، در 22 جولای، شورای اروپا نشست غیررسمی وزیران خارجه اتحادیه را از بوداپست به بروکسل منتقل کرد و دلیل آن هم مواضع صلح طلبانه مجارستان در مورد مناقشه اوکراین بود. همان روز، ایده‌ای نیز مطرح شد که این نشست در اوکراین برگزار شود. پیتر سییارتو، وزیر امور خارجه مجارستان تاکید کرد که کشورش با این موضوع مخالف است و چنین ابتکاراتی را "بچه‌گانه" خواند. 

در اواسط ماه جولای الکساندر ووچیچ، رئیس‌جمهور صربستان هشدار داده که غرب برای درگیری نظامی با روسیه سریع‌تر از آنچه بسیاری فکر می‌کنند، آماده می‌شود. با این حال، به عقیده او، در حال حاضر کشورهای غربی آمادگی لازم برای درگیری مستقیم نظامی با روسیه را ندارند و فقط می‌توانند از طریق دیگران با این کشور جنگ کنند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ