تاج: باید مانند سینماها به افراد بدون بلیت اجازه ورود ندهیم

اقتصاد ایران: رئیس فدراسیون فوتبال بر این عقیده است که الگوی ورود تماشاگران به ورزشگاه‌ها باید به مانند سینماها باشد.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مهدی تاج در نشست هم‌اندیشی مسئولان برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال با فرماندهان فراجا اظهار داشت: ما قبلاً جلساتی با باشگاه‌ها در مورد استانداردسازی ورزشگاه‌ها داشتیم و مطمئناً بازی‌ها در ورزشگاه‌هایی برگزار می‌شود که بحث وی آی پی، سی آی پی، ورود و خروج تماشاگران، تخلیه به موقع ورزشگاه، تعیین راهروها و ... مشخص شده باشد. باز هم می‌گویم بازی‌ها را در ورزشگاه‌هایی برگزار می‌کنیم که این ویژگی‌ها را داشته باشد.

وی افزود: مسئله بعد، لزوم همکاری یگان ویژه برای برگزاری مسابقات و برای ظرفیت بیش از حد ورزشگاه‌هاست. امسال این موضوع حل خواهد شد، چون یگان ویژه صحبتی منطقی داشت و گفت تعدادی از تماشاگران پشت درهای ورزشگاه‌ها قرار می‌گیرند و یگان مجبور می‌شود آنها را به داخل ورزشگاه راه بدهد، اما الان هر کسی باید با کد ملی یک بلیت تهیه کند و باید محکم ایستاد و یک نفر را بدون بلیت راه نداد، مثل سینماها. در سینما اینطور نیست که 20، 30 نفر جمع شوند و چون شلوغ می‌شود آنها را وارد سالن سینما کنند. گیت‌های همه ورزشگاه‌ها تقریباً آماده شده است و مشکل خاصی نداریم.

رئیس فدراسیون فوتبال خاطر نشان کرد: لزوم آموزش و همکاری یگان ویژه با کانون هواداران را داریم. چیزی که می‌بینیم یگان ویژه فرماندهی اصلی مسابقات در ورزشگاه‌ها را برعهده دارد، ولی کسی که باید افراد را در صندلی‌اش بنشاند، یگان ویژه نیست. این کار کانون هواداران است. همین کار را به کمک بسیج ورزشکاران پیش می‌برند. ایجاد نظم بین تماشاگران بحثی جدی است که از کانون هواداران و باشگاه‌ها انتظار داریم انجام شود. باشگاه‌ها و کانون هواداران در قبال رفتار تماشاگران مسئول هستند. هیچ باشگاهی نمی‌تواند بگوید من مسئول تماشاگران نیستم، پس چه کسی مسئول است؟ بلیت‌فروشی برای باشگاه‌هاست، آنها تعیین قیمت می‌کنند و بلیت را می‌فروشند. ما با مدیران باشگاه‌ها در استانداردسازی ورزشگاه‌ها این موارد را گفتیم. امروز اما با کانون هواداران، یگان ویژه، بسیج ورزشکاران و ... صحبت می‌کنیم.

«در آیین‌نامه افسران امنیتی کاملاً مشخص شده است که مسئولیت با چه کسی است.»، تاج با بیان این جمله تصریح کرد: کانون هواداران مصوبه شورای امنیت کشور را دارد و در همه دستگاه‌ها لازم‌الاجراست. باشگاه‌ها حتی در بیرون از ورزشگاه‌ها مسئول تماشاگران هستند، شاید هواداران در بین راه رستورانی بروند و اگر اتفاقی بیفتد، باز هم باشگاه مسئول پاسخگویی است. بین هواداران و باشگاه‌ها و ارکان‌های کنترل روز مسابقه که شامل یگان ویژه، بسیج ورزشکاران و دیگر عزیزان است دستورالعمل‌هایی وجود دارد که درباره آن صحبت خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: از یگان ویژه تشکر می‌کنیم که از پلیس بانوان برای حضور در این جلسه دعوت کرد. ما باید از پلیس بانوان در بخش ورود و خروج بانوان در ورزشگاه‌ها استفاده کنیم. ما باید امسال به سمتی برویم که مسابقاتی بدون مسئله و مشکل مثل ورزشگاه‌های استاندارد روز دنیا داشته باشیم. این جلسه ادامه خواهد داشت و سپس جمع‌بندی می‌کنیم. نیازی هم ندیدیم کسی را دعوت کنیم، چون با مدیران باشگاه‌ها جلسات متعددی داشته‌ایم. وقتی همه را با هم دعوت کرده و موضوعات را تکه تکه می‌کنیم تبدیل به جلساتی می‌شود که در آن چیزی در نمی‌آید. امروز جلسه ما برای امنیت روز مسابقه است و به سمتی خواهیم رفت که برنامه‌ریزی کرده باشیم.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ