آزادی محکوم به قصاص پس از 22سال

اقتصاد ایران: مردی که از 22سال پیش به جرم قتل به قصاص محکوم شده بود و در زندان ساری به سر می‌برد با تلاش واحد صلح و سازش و خیرین از مرگ نجات یافت و از زندان آزاد شد.

به‌ گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه همشهری، فروردین سال۱۳۸۱ مأموران پلیس شهرستان ساری در جریان یک درگیری خونین در منطقه‌ای در حاشیه شهر قرار گرفتند. بررسی‌ها حکایت از این داشت که 6جوان که با همدیگر دوست بودند، برای تفریح به بیرون شهر رفته بودند، اما بر سر مسائل پیش‌پاافتاده به جان هم افتاده بودند. در این درگیری 2نفر به‌شدت مجروح شدند که به بیمارستان انتقال یافتند، اما تلاش پزشکان برای نجات جانشان بی‌نتیجه ماند و هر 2جوان به کام مرگ رفتند.


به‌دنبال این حادثه، پرونده‌ای جنایی در مراجع قضایی ساری گشوده و دستور بازداشت عاملان این جنایت صادر شد. تیمی از کارآگاهان جنایی وارد عمل شدند و پس از تحقیقات اولیه هر 4جوانی را که در این درگیری حضور داشتند و باعث مرگ دوستانشان شده بودند شناسایی و دستگیر کردند. متهمان در بازجویی‌ها به درگیری با مقتولان بر سر مسائل پیش‌پاافتاده و قتل آنها اعتراف کردند و پس از بازسازی صحنه این درگیری مرگبار پای میز محاکمه قرار گرفتند. بررسی‌ها نشان می‌داد که هر 4متهم در قتل 2پسر جوان به‌طور مستقیم نقش داشته‌اند و با توجه به شواهد و مدارک موجود و همچنین درخواست قصاص از سوی خانواده مقتولان، هر 4متهم از سوی دادگاه به قصاص محکوم شدند.


این حکم با اعتراض متهمان به دیوان عالی کشور فرستاده شد و قضات دیوان پس از بررسی‌های تخصصی به آن مهر تأیید زدند.علی استادی، مدیرکل زندان‌های استان مازندران می‌گوید: متهمان پرونده در زندان ساری به سر می‎بردند و در این مدت، پرونده آنها فراز و نشیب‌های زیادی را طی کرده بود.


وی ادامه داد: در حالی‌ که حکم قصاص آنها تأیید شده و پرونده به اجرای احکام فرستاده شده بود، 10سال پیش 2نفر از محکومان موفق شدند با پرداخت دیه از قصاص بگریزند و آزاد شوند. 2نفر دیگر اما همچنان در زندان بودند تا اینکه با تلاش شورای حل اختلاف زندان و خیرین مازندرانی و با گذشت اولیای دم یکی دیگر از محکومان از قصاص گریخت و با توجه به تحمل 22سال حبس از زندان آزاد شد. این در حالی است که تلاش‌ها برای نجات آخرین محکوم این پرونده ادامه دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ