اعتیاد و حاشیه‌نشینی عوامل اصلی جرم در شیراز

اقتصاد ایران: شیراز-فرمانده انتظامی شهرستان شیرازگفت: با اجرای طرح‌های ضربتی سعی داریم آمار وقوع جرم را کاهش دهیم که بیشتر این جرام ها از وجود معتادان وحاشیه نشینان نشات می‌گیرد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان در گفت‌وگو با مهر، از موفقیت چشمگیر طرح جمع‌آوری معتادان و فروشندگان مواد مخدر خبر داد و اظهارداشت: امسال تعداد معتادان جمع‌آوری شده ۲۱۵ درصد افزایش داشته و این موضوع بیانگر آن است پلیس می‌تواند در مدت کوتاهی مناطق آلوده را پاکسازی کند، اما برای نگهداری از این افراد به همکاری سایر نهادها نیاز است.

وی با اعلام اینکه از ابتدای امسال تا کنون در زمینه کشفیات انواع سرقت‌ها، استان فارس تواسته در کارنامه پلیسی خود افزایش ۲۸ درصدی را رقم بزند گفت: این مهم موجب شده انواع سرقت‌ها در کلانشهر شیراز ۱۹ درصد کاهش یابد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های مربوط برای ارتقای وضعیت امنیت در شهرستان شیراز دائمی است اضافه کرد: امروزه فاصله وقوع و کشف جرم کاهش یافته و آمارها نشان می‌دهد امروزه پلیس فارس توانسته در زمینه کشف جرم ودستگیری متهمان با افزایش ۵۰ درصدی روبرو باشد.

به عقیده فرمانده انتظامی شیراز حاشیه نشینی تنها دلایل عمده وقوع جرم در کلانشهر شیراز نیست افزود: در حال حاضر جرم‌هایی که در شهرهای بزرگ مانند شیراز رخ می‌دهد به دلایل متعدد فرهنگی و اجتماعی است که حاشیه نشینی نیز دلیل دیگری از وقوع جرم به شمار می‌رود.

وی در ادامه افزود: مسئله حاشیه‌نشینی به عنوان یک معضل اجتماعی، ناخواسته به بافت شهری تحمیل شده و بر اساس گزارش‌های جرم، وقوع جرم تنها به مناطق حاشیه‌نشین محدود نمی‌شود و در هر منطقه با توجه به شرایط خاص، نوع جرم متفاوت خواهد بود.

زراعتیان در خصوص افزایش آمار سرقت در شیراز اظهار داشت: بر اساس آمارهای دریافتی، از ابتدای سال جاری تاکنون بیشترین شکایات شهروندان مربوط به سرقت محتویات خودرو، سرقت قطعات خودرو، سرقت‌های خیابانی (کش‌رویی) و سرقت از اماکن خصوصی بوده است که تلاش برای این نوع جرایم به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی پلیس در سال ۱۴۰۳ تعیین شده و ما با جدیت در حال پیگیری این موضوع هستیم.

وی با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی طرح‌های پلیس در شیراز، افزود: استقبال شهروندان از طرح پلیس افتخاری بسیار چشمگیر بوده و یکی از عوامل مؤثر در کاهش آمار جرم در مناطق مختلف شهر محسوب می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز به تماس‌های سامانه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اشاره کرد و گفت: تصادفات، درگیری، ایجاد مزاحمت و ارشاد و راهنمایی عمده مطالبات شهروندان است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ