ایران تا ۱۴۱۰ از هپاتیت C پاک می‌شود/ اجرای برنامه بیماریابی

اقتصاد ایران: رییس اداره مراقبت از بیماری هپاتیت وزارت بهداشت، گفت: کشور ما متعهد شده بیماری هپاتیت C تا سال ۱۴۱۰ حذف شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، همایش کشوری روش‌های تشخیص و درمان هپاتیت B و C با حضور متخصصان و پزشکان درمانگر بیماری هپاتیت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

علیرضا اولیایی منش، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، با گرامیداشت روز جهانی مبارزه علیه بیماری هپاتیت؛ این روز را فرصتی برای هماهنگ کردن تلاش‌ها در خصوص پیشگیری، کنترل و درمان بیماری هپاتیت عنوان کرد و گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده برای انجام آزمایشات مولکولی رایگان برای گروهای پرخطر و بی‌بضاعت با وجود داروهای در دسترس؛ هدف حذف بیماری هپاتیت قابل دستیابی است.

سپس، علی نیک فرجام مدیر گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت، اظهار داشت: اقدامات بسیار خوبی در خصوص حذف بیماری هپاتیت C در سطح حوزه تحت پوشش این معاونت انجام گرفته و بیماریابی به صورت فعال در مراکز، زندان‌ها، کمپ‌های ماده ۱۶، MMT و سایر مراکز نگهداری این افراد انجام می‌شود.

شهناز زمانی فوق تخصص عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در مورد روش‌های نوین درمان بیماری هپاتیت B مطالبی را ارائه کرد.

سپس، امیر علی سهراب پور فوق تخصص گوارش و کبد در خصوص روش‌های نوین درمان بیماری هپاتیت C مطالبی را ارائه داد.

در ادامه، رشید رمضانی رئیس اداره مراقبت از بیماری هپاتیت وزارت بهداشت، گفت: کشور ما متعهد شده بیماری هپاتیت C تا سال ۱۴۱۰ حذف شود.

وی افزود: با وجود کیت‌های تشخیصی و داروهایی که در کشور تولید می‌شود، با مراجعه به مراکز نگهداری افراد پرخطر؛ بیماریابی به صورت فعال انجام می‌شود و بیماران سریع شناسایی و تحت درمان قرار می‌گیرند، تا کشور ما هم همانند کشورهای دیگر دنیا بتواند تا چند سال آینده بیماری هپاتیت C را حذف کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ