شوق مازندرانی‎ها برای سفر اربعین/ ضرورت راه‌اندازی قطار و پرواز

اقتصاد ایران: ساری- روزشمار اربعین آغاز و دل‌های مردم ایران زمین و دیار علویان برای حضور در این سفر معنوی و کربلای معلی شیدایی شده است.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: قدم به قدم به اربعین نزدیک می‌شویم و دل‌های مردم مازندران برای سفر اربعین و پیاده روی برای زیارت شیدایی شده است.

طی روزهای گذشته بیش از ۱۰ هزار نفر از مردم مازندران برای سفر اربعین ثبت نام کردند و قرار است ۳۶ موکب نیز برای خدمات دهی به زائران اربعین در داخل و خارج از کشور مستقر شوند.

برپایی موکب هایی در داخل استان و محورهای هراز و کندوان از دیگر طرح‌هایی است که امسال نیز پیش بینی شده است و مردم خیر و ولایتمدار استان خود را برای حضور در همایش میلیونی اربعین آماده می‌کنند.

طی سال‌های گذشته بیش از ۱۰۰ هزار مازندرانی در مراسم پیاده روی اربعین شرکت کردند و امسال نیز پیش بینی می‌شود شمار مسافران اربعینی استان افزایش یابد.

محمد جعفری یکی از شهروندان مازندرانی که خود را برای سفر اربعین آماده می‌کند، می‌گوید: تاکنون چندین بار برای سفر اربعین پیاده روانه شدم و امسال نیز نسبت به ثبت نام در سامانه سماح اقدام کردم.

وی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اظهار اینکه حیف است در سفر اربعین، کربلا نباشی، افزود: امسال نیز به اتفاق دو نفر از دوستان دراین سفر و پیاده روی شرکت خواهیم کرد.

شوق مازندرانی‎ها برای سفر اربعین/ ضرورت راه‌اندازی قطار و پرواز

مواکب مازندران نیز خود را برای خدمات دهی در سفر اربعین آماده می‌کنند و هرسال مردم مازندران با نذورات و تأمین اقلام تلاش می‌کنند در این سفر معنوی مشارکت داشته باشند.

۳۶ موکب از مازندران در اربعین خدمات دهی می‌کنند

طی سال‌های گذشته مواکب مازندران در مرز مهران، مسیر کربلا - نجف، شهر کربلا، سامرا و کاظمین مستقر شدند و امسال نیز ۳۶ موکب در این مستقر می‌شوند.

مدیر ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران گفت: باتوجه به ظرفیت ویژه که کشور برای مازندران ایجاد کرد ۳۶ موکب دارای پروانه رسمی با استعداد ۳ هزار و ۵۰۰ خادم برای اربعین امسال در عراق مستقر می‌شوند.

مرتضی عبادی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه این موکب‌ها حداقل ۱۰ روز به زائران خدمات می‌دهند، افزود: پیش بینی می‌شود ۵ میلیون زائر امسال از سراسر کشور در همایش جهانی اربعین شرکت کنند.

وی از زائران خواست تا تهیه گذرنامه را به روزهای پایانی موکول نکنند و همچنین ثبت نام در سامانه سماح حج و زیارت و ثبت نام همراهان در این سامانه و ثبت بیمه زائر و مشخص کردن مرز ورود و خروج و نوع وسیله نقلیه الزامی است.

مدیر ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران به زائران توصیه کرد بیش از سه روز در عراق به خصوص در کربلا توقف نکنند تا دیگر زائران نیز بتوانند مشرف شوند.

راه اندازی قطار و پرواز اربعین از برنامه‌هایی است که امسال در دستور مسؤولان و برنامه ریزان قرار گرفته است و سال گذشته بخشی از مسافران از طریق قطار به این مراسم سفر کرده بودند.

استاندار مازندران با بیان اینکه خیمه امام حسین (ع) خیمه معرفت به شمار می‌رود، خواستار راه اندازی پرواز ساری - ایلام شد و گفت: امیدواریم از طریق ایرلاین بومی نسبت به راه اندازی این پرواز اقدام شود.

یوسف نوری در گفت و گو با خبرنگار مهر همچنین از دستگاه‌ها خواست تا وسایل نقلیه خوب و مطمئن را برای سفر اربعین در اختیار زائران قرار دهند.

با توجه به این با گرمای هوا در سفر اربعین روبرو هستیم باید صبر و حوصله برای سفر داشته باشیم

وی همچنین ساماندهی و تأمین داروهای مورد نیاز زائران برای سفر اربعین را امری مهم دانست و گفت: با توجه به این با گرمای هوا در سفر اربعین روبرو هستیم باید صبر و حوصله برای سفر داشته باشیم و امیدواریم این سفر را با خوشی انجام دهیم.

نوری راه اندازی قطار اربعین را برای جابه جایی مسافران در استان ضروری خواند.

تأمین اقلام نظیر مرغ، گوشت و برنج با قیمت مصوب بین مواکب مازندران توزیع می‌شود و جهاد کشاورزی برای عرضه و تأمین بخشی از محصولات برای سفر اربعین اعلام آمادگی کرده است.

از مجموع مواکب مازندران ۱۲ موکب در کربلا خدمات دهی خواهند کرد.

شوق مازندرانی‎ها برای سفر اربعین/ ضرورت راه‌اندازی قطار و پرواز

اربعین بی کربلا سخت است به ویژه برای آنانی که تجربه سفر به کربلا و اربعین را داشته باشند، روزهای اربعین انگار یک چیزی کم دارید و دل قرار ماندن ندارد، مگر می‌توان خاطرات پیاده‌روی اربعین و حضور در موکب‌ها و تقلای رسیدن به حرم را از یاد برد.

اربعین برای خیلی‌ها بی کربلا در حال سپری است اما این سو و ۱۲۰۰ کیلومتر تا مقصد عشق برنامه‌هایی نیز برای جاماندگان و شیفتگان اربعین در شهرها و مناطق مختلف استان مازندران طراحی شده است.

در آستانه اربعین، مدیران کانون‌های فرهنگی و تبلیغی و بخش‌های مختلف در مازندران نیز به صورت خودجوش و مردمی فعالیت‌های مختلفی را برای خدمات‌رسانی به زوار ابا عبدالله (ع) تدارک دیده‌اند که از جمله آنها می‌توان به اسکان و اجرای ویژه‌برنامه‌های فرهنگی هنری و … اشاره کرد.

براساس اعلام حج و زیارت مازندران تاکنون بیش از ۱۰ هزار نفر در استان برای سفر اربعین ثبت نام کردند و همچنین توصیه شده همه زائران باید تحت پوشش بیمه قرار گیرند و در موقع ثبت نام باید از سه بسته بیمه ۸۰، ۹۰ و ۱۰۰ هزار تومانی یکی را انتخاب کنند.

علاوه بر این، زائران گرامی توجه داشته باشند که خروج از مرز به قصد زیارت اربعین، مشروط به داشتن گذرنامه معتبر است و آن دسته از متقاضیان محترم که فاقد گذرنامه معتبر هستند از هم اکنون برای دریافت گذرنامه اقدام کنند. همچنین زائران گرامی قبل از شروع ثبت نام تاریخ رفت و برگشت، نوع وسیله نقلیه جهت عزیمت تا مرز و مرز خروجی و مرز ورودی خود را تعیین و در ثبت اطلاعات دقت نمایند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ