اعلام جزئیات اجلاس پیرغلامان/ چرا رویداد برای صداوسیما مهم است؟

اقتصاد ایران: رئیس مرکز بسیج صداوسیما که ریاست اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی را برعهده دارد همایش پیرغلامان حسینی را مهمترین اجلاس دینی کشور دانست.

جواد رمضان نژاد رئیس بسیج صداوسیما و رئیس اجلاس تجلیل از پیرغلامان با اشاره به نقش رسانه ملی در توسعه و اشاعه فرهنگ آیینی به خبرنگار مهر گفت: اصل موضوع تجلیل از پیرغلامان حسینی در رسانه ملی به عنوان رویدادی ماندگار و نهادینه‌ شده تثبیت شده است. مدیران سازمان در ادوار محتلف بر این باور بودند که باید این اجلاس به بهترین شکل برگزار شود و چون این اجلاس مروج فرهنگ اهل بیت و عاشورا بوده است همچنان ادامه دارد.

وی با تأکید بر علاقه‌مندی و تأکید رئیس سازمان بر برگزاری هر چه با شکوه این اجلاس عنوان کرد: آقای جبلی در ۲ سال اخیر بر برگزاری باشکوه و گسترده این اجلاس تأکید داشت و آن را بر محورهای انقلابی ترسیم کرد. از نگاه وی باید این بزرگداشت بر ۲ موضوع محور مقاومت و موضوع بانوان ستایشگر استوار می‌بود که این هدف‌گذاری انجام شد و با نگاه تحولی این اجلاس پیش رفت. ما نیز پیرو این تأکیدات تلاش کردیم اجلاس بیست و یکم را بر مبنای این ۲ محور ادامه دهیم.

رئیس مرکز بسیج سازمان درباره جزئیات اجلاس بیان کرد: این اجلاس از ۹ تا ۱۱ مرداد ماه در استان کرمان برگزار می شود. قصد داشتیم زودتر این اجلاس را برگزار کنیم اما به دلیل شرایط کشور و انتخابات و بعد از آن محرم این اجلاس به تاخیر افتاد. اکنون هم در آستانه تدارک ایام اربعین هستیم اما این اجلاس را برگزار می‌کنیم.

وی در ادامه یادآور شد: سال گذشته سه استان داوطلب میزبانی اجلاس بیست و یکم پیرغلامان حسینی بودند که با توجه به تحولات منطقه، بنا شد کرمان به عنوان زادگاه سیدالشهدای جبهه مقاومت، میزبان اجلاس باشد.

رئیس اجلاس بیست و یکم تصریح کرد: در عملیات طوفان الاقصی در حال برنامه ریزی برگزاری اجلاس بودیم که وعده صادق هم رخ داد و بعد از این جریان خیلی‌ها نگاهشان به شیعه عوض شد و نشان داد شیعیان پرچمداران قدس هستند، لذا اجلاس پیرغلامان حسینی که تکریم از خادمان اهل بیت است، امسال اهمیت ویژه‌ای دارد و نشان مقاومت و غزه را با خود همراه خواهد داشت. همچنین امسال به طور ویژه به محور مقاومت می‌پردازیم و یادبودی برای شهید ابومهدی المهندس خواهیم داشت.

رمضان نژاد درباره انتخاب پیرغلامان اظهار کرد: گروهی از اساتید در شورای اندیشه ورزی اجلاس که متشکل از کانون مداحان، بسیج مداحان، بنیاد دعبل خزائی، هیات رزمندگان و … است پیرغلامان منتخب را بررسی می‌کنند و ما فقط اعلام کننده هستیم که چه کسانی تجلیل می‌شوند. افرادی از هر استان معرفی شده‌اند. این افراد باید سن ۶۵ سال به بالا داشته باشند و فعالیت‌های خیریه و سابقه آنها هم بررسی می‌شود.

رئیس مرکز بسیج سازمان افزود: در این دوره ۲۰ نفر پیرغلام ملی، ۱۰ نفر پیرغلام بین‌المللی و ۲ نفر پیرغلام استانی تجلیل می‌شوند.

رئیس اجلاس بیست و یکم درباره بخش بین‌المللی این اجلاس عنوان کرد: از حدود ۱۳ کشور همچون عراق، هند، سوریه، پاکستان و افغانستان مهمان خارجی در اجلاس حضور دارند. ما میزبان یک هیات ۱۶ نفره که از عتبات مقدسه در عراق هستند، خواهیم بود.

رمضان نژاد درباره همراهی دیگر کشورها در برپایی این اجلاس گفت: همایش پیرغلامان حسینی مهم‌ترین اجلاس دینی کشور است، در چند سال اخیر پیشنهادهای متعددی مانند برگزاری مشترک با عراق و یا برپایی آن در ایام اربعین داشتیم اما برای برگزاری مشترک باید تمهیدات آن و بسترهای تعاملی آن فراهم شود.

وی درباره انتخاب تندیس و لوح یادبود اجلاس عنوان کرد: پیش از این هم در اجلاس تندیس وجود داشت که به برگزیدگان اهدا می شد اما امسال پس از مشورت با کارشناسان و صاحب‌نظران به این نتیجه رسیدیم که برای اجلاس یک تندیس طراحی کنیم که به عنوان نشان و نماد همیشگی اجلاس بماند.

رئیس اجلاس بیست و یکم در پایان تصریح کرد: محمد روح الامین گرافیست برجسته طراحی این تندیس و پوستر اجلاس را برعهده گرفت و اثری ماندگار در عرصه پیرغلامان ثبت کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ