ایران خواستار محکوم کردن حمله اسرائیل به لبنان شد

اقتصاد ایران: سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به شورای امنیت خواستار محکومیت حمله رژیم اسرائیل علیه غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی در ضاحیه جنوبی بیروت شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نامه‌ای به شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل متحد در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی نوشت: در پاسخ به نامه مورخ ۲۹ ژوئیه ۲۰۲۴ از سوی وزیر امور خارجه رژیم اسرائیل به رئیس شورای امنیت، به اطلاع می‌رساند که جمهوری اسلامی ایران به‌صورت قاطع و بدون هیچ ابهامی تمامی اتهامات مطروحه علیه خود در نامه مزبور را محکوم و به‌طور کامل رد می‌کند.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل افزود: ادعاهای مندرج در نامه مزبور گمراه‌کننده و کاملاً بی‌اساس هستند. نامه وزیر امور خارجه رژیم اسرائیل بیشتر تلاشی مذبوحانه برای منحرف کردن توجه بین‌المللی از علل ریشه‌ای وضعیت کنونی و توجیه جنایات و فعالیت‌های شوم این رژیم در منطقه از طریق تحریف روایت‌ها و انتشار اطلاعات نادرست علیه ایران و لبنان است.

ایروانی تاکید کرد: به رغم این تاکتیک‌ها، رژیم اشغالگر نمی‌تواند مسئولیت خود در قبال جنایات جاری و کشتارهای وحشیانه علیه مردم بی‌گناه در غزه و دیگر ملل را انکار کند و باید مسئولیت اقداماتش را بپذیرد.

سفیر ایران در سازمان ملل اضافه کرد: ادعاهای رژیم اسرائیل مبنی بر حفاظت از غیرنظامیان در منطقه جولان اشغالی، ریاکارانه است؛ چراکه جنایات این رژیم در غزه و منطقه نشان‌دهنده بی‌توجهی آشکار به حقوق بین‌الملل بشردوستانه است. افزون بر این، بر اساس حقوق بین‌الملل، رژیم اشغالگر اسرائیل، حق ندارد از دفاع مشروع برای مشروعیت‌بخشی به اقدامات خود در اراضی اشغالی استفاده کند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل ادامه داد: برخلاف ادعاهای مطروحه در نامه یاد شده، جمهوری اسلامی ایران همواره عنصری مثبت در تحولات منطقه‌ای بوده و به صلح و امنیت پایدار از جمله مبارزه با تروریسم، کمک کرده است. در مقابل، رژیم اسرائیل منبع اصلی ناامنی در منطقه بوده و فعالیت‌های شوم این رژیم تهدیدی جدی برای صلح و امنیت منطقه‌ای و جهانی محسوب می‌شود.

سفیر ایران در سازمان ملل تاکید کرد: اعضای شورای امنیت نباید توسط روایت‌های تحریف‌شده رژیم اسرائیل گمراه شوند.

ایروانی همچنین در این نامه تصریح کرد: اقدام تجاوزکارانه اخیر و حملات بزدلانه رژیم اسرائیل که امروز، ۳۰ ژوئیه ۲۰۲۴، علیه غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی در حومه جنوبی بیروت در لبنان صورت گرفت، نشان‌دهنده این است که این رژیم هیچ احترامی به اصول و موازین حقوق بین‌الملل ندارد.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: جمهوری اسلامی ایران این حملات بزدلانه تروریستی را که منجر به تلفات جانی و جراحت چندین غیرنظامی شد، به شدیدترین شکل ممکن محکوم می‌کند.

او تصریح کرد: این جنایت شنیع نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان، منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل، به‌ویژه حقوق بین‌الملل بشردوستانه است. این اقدام باید توسط شورای امنیت بدون هیچ ابهامی و بلافاصله محکوم شود.

ایروانی تاکید کرد: شورای امنیت باید به‌سرعت اقداماتی در پاسخ به این عمل جنایتکارانه انجام دهد تا اطمینان حاصل شود که چنین تجاوزاتی که تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه‌ای است، تکرار نمی‌شود. رژیم اسرائیل باید بابت این جنایات پاسخگو باشد و نباید بدون مجازات باقی بماند.

دیپلمات ارشد ایران در سازمان ملل اضافه کرد: تنها راه بازگرداندن صلح و ثبات در منطقه، پایان فوری، کامل و دائمی اشغالگری، تجاوز و جنایات نسل‌کشی رژیم اسرائیل است.

ایروانی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران از شورای امنیت می‌خواهد تا مطابق با مسئولیت‌های خود ذیل منشور ملل متحد، اقدام قاطعانه‌ای انجام دهد. این اقدامات شامل الزام رژیم اسرائیل به پایان فوری و بدون قید و شرط نسل‌کشی و تجاوز علیه غزه، پایان دادن به نقض قطعنامه‌های مربوط شورای امنیت، خارج کردن نیروهای اشغالگر از تمام اراضی فلسطین، سوریه و لبنان و توقف تجاوزات و حملات نظامی به اراضی لبنان یا دیگر کشورهای منطقه می‌شود.

سفیر ایران در سازمان ملل تاکید کرد: افزون بر این، رژیم اسرائیل باید به طور کامل به تعهدات خود ذیل قطعنامه‌های ۱۵۵۹ و ۱۷۰۱ شورای امنیت پایبند باشد.

ایروانی در پایان از رئیس شورای امنیت سازمان ملل خواست که این نامه به عنوان سند شورای امنیت ثبت و توزیع شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ