صدور بیش از یک میلیون جلد گذرنامه‌ برای زوار

اقتصاد ایران: رئیس قرارگاه اربعین فرماندهی انتظامی کشور گفت: با وجودی که سفر معنوی اربعین ۱۴۰۳ هنوز به صورت رسمی آغاز نشده اما خدمات پلیس به زائران آغاز شده و هر روز هم گسترش پیدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار محمد شرفی در حاشیه بازدید از مرز سومار و همچنین یادمان مرصاد در استان کرمانشاه از آمادگی پلیس برای مدیریت سفرهای زائران اربعین به کربلای معلی و عتبات عالیات خبر داد و اظهار کرد: پلیس از همان سال گذشته در پایان مأموریت اربعین ۱۴۰۲، اقدامات عملیات و اجرایی خود را برای اربعین ۱۴۰۳ آغاز کرد.

وی افزود: همه اقداماتی که برای تردد هرچه بهتر و ایمن‌تر زائران اربعین بود را با شناسایی آسیب‌ها و مشکلات سال‌های گذشته احصاء و برنامه‌های ریزی‌های لازم برای رفع این موارد انجام گرفت.

رئیس قرارگاه اربعین فرماندهی انتظامی کل کشور تصریح کرد: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام گرفته تلاش خواهیم کرد مأموریت اربعین ۱۴۰۳ را بهتر از سال‌های گذشته به انجام برسانیم و در این راستا نیز تاکنون همه چیز طبق روال و برنامه پیش رفته است.

سردار شرفی تصریح کرد: برای مراسم اربعین سال ۱۴۰۳ تلاش شده تا خدمات گذرنامه‌ای را گسترش داده و علاوه بر تمدید گذرنامه‌های قبلی زائران، گذرنامه‌های زیارتی نیز برای حضور در این مراسم صادر می‌شود.

وی ادامه داد: برای درخواست صدور گذرنامه‌های زیارتی، نیازی به حضور فیزیکی شهروندان در مکان‌هایی مانند پلیس گذرنامه یا پلیس به اضافه ۱۰ نیست و متقاضیان می‌توانند به صورت اینترنتی درخواست خود را ثبت و حداکثر ظرف مدت ۷۲ ساعت آن را تحویل بگیرند.

سردار شرفی برای صدور گذرنامه‌های زیارتی توافق لازم با مسئولان کشور عراق نیز صورت گرفته و هموطنان برای حضور در این کشور و زیارت اربعین با داشتن این گذرنامه‌ها مشکلی نخواهند داشت، گفت: تاکنون بیش از یک میلیون جلد گذرنامه برای زائران صادر شده است.

رئیس قرارگاه اربعین فرماندهی انتظامی کل کشور در عین حال به امکانات خوب ایجاد شده در مرز خسروی و مرز سومار نیز اشاره کرد و گفت: پیشنهاد می‌کنیم زائران با توجه به ازدحام جمعیتی که در مرز مهران وجود دارد، پایانه خسروی را که از امکانات و ظرفیت‌های خوبی برخوردار است را برای سفر خود انتخاب کنند.

وی تصریح کرد: مرز سومار نیز از شرایط و امکانات خوبی برخوردار است و موکب داران از این مرز تردد خواهند کرد.

سردار شرفی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام بویژه شهدای عملیات غرورآفرین مرصاد، گفت: این یادمان قدمگاه شهدای گرانقدری است که آخرین امید دشمنان را برای ضربه زدن به کشور ناامید کرد و ملت بزرگ ایران را بعد از ۸ سال دفاع جانانه به سمت پیروزی نهایی رهنمون ساخت‌.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ