پزشکیان: ایران و عربستان باید توطئه‌ها را خنثی کنند

اقتصاد ایران: رئیس جمهور در دیدار نماینده ویژه پادشاه سعودی گفت: دشمنان و بدخواهان ایران و عربستان برای رسیدن به خواسته‌های نامشروع خود به دنبال ایجاد اختلاف بین ما هستند.

- اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، مسعود پزشکیان عصر امروز سه‌شنبه در دیدار «منصور بن متعب بن‌عبدالعزیز» نماینده ویژه پادشاه عربستان سعودی که به منظور شرکت در آیین تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، با تشکر از پیام و ابراز محبت خادم‌الحرمین الشریفین و ولیعهد پادشاهی سعودی، مکالمه مفصل خود با ولیعهد عربستان را سازنده توصیف و تصریح کرد: ارتباط ایران و عربستان علاوه بر ملاحظات همسایگی و مراودات برادرانه و صمیمی، با پیوندها و اشتراکات دینی و اعتقادی نیز گره خورده و ما را به یک ید واحده تبدیل کرده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه دشمنان و بدخواهان دو ملت برای رسیدن به خواسته‌های نامشروع خود به دنبال ایجاد اختلاف بین دو ‌کشور هستند، افزود: ایران و عربستان باید با هوشیاری، وحدت و انسجام چنین توطئه‌هایی را خنثی کنند.

«منصور بن متعب بن‌عبدالعزیز» نماینده ویژه پادشاه عربستان سعودی نیز در این دیدار ضمن ابلاغ بهترین تبریکات پادشاه و ولیعهد عربستان سعودی به دکتر پزشکیان اظهار داشت: روابط دیرینه دو ‌کشور بر تاریخ و فرهنگ مشترک و نیز همسایگی و برادری استوار است و یک دین واحد دو ملت را به هم پیوند داده است.

نماینده ویژه پادشاه سعودی با اشاره به علاقمندی رهبران کشورش به توسعه روابط با ایران، گفت: رهبران عربستان سعودی اعتقاد دارند که توافق شکل گرفته میان دو کشور در پکن سرآغازی برای قرار گرفتن در مسیر تحقق منافع متقابل بوده و این مسیری است که نه تنها منافع منطقه بلکه منفعت جهانی را تامین و محقق می‌کند.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ