سخنرانی روسای قوا در مراسم تحلیف نشان از هم افزایی داشت

اقتصاد ایران: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با امیدبخش خواندن مراسم تحلیف رئیس جمهور گفت: نطق‌های روسای قوا نشان از همفکری، هماهنگی و هم‌افزایی مشترک و دقیق در شرایط کنونی کشور، ضرورت‌ها و بایدهای پیش‌رو بود.

مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در رابطه با تحلیف رئیس جمهور بیان کرد: به نظرم مراسم تحلیف رئیس جمهور از نظر نظم و کیفیت برگزاری، همچنین حضور متنوع مهمان‌های داخلی و خارجی و از نظر مطالبی که سران سه قوه در این مراسم مطرح کردند؛ در رأس آن نطق بسیار جامع و امیدبخش، روشن و شفاف آقای پزشکیان همچنین نطق آقای قالیباف و آقای اژه‌ای، صحبت‌های هم‌افزایی بود و نشان دهنده همفکری و هماهنگی در برداشت مشترک و دقیق از شرایط کنونی کشور، ضرورت‌ها و بایدهای پیش رو بود.

وی ادامه داد: در صحبت روسای قوا اقدام‌هایی که باید انجام دهند مشخص شد. ان‌شاءالله این نویدبخش همکاری عملی در آینده میان سه قوه است که این موضوع در مراسم تحلیف رئیس جمهور برجسته بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، نطق رئیس جمهور را حاوی مسائلی مربوط به حقوق اساسی مردم برشمرد و گفت: رئیس جمهور در مراسم تحلیف خود با سخنانش به معیشت مردم توجه کرد. همین‌طور در رابطه با کرامت و احترام آن‌ها سخن گفت. موضوع عدالت و رفع تبعیض با جلوه‌های متنوع آن میان اقوام و مذاهب و به طور کلی آحاد ملت ایران از نکات برجسته و کلیدواژه‌های نویدبخش سخنان آقای پزشکیان بود. نسبت به توسعه روابط بین‌الملل و به ویژه همسایگان، همین‌طور توجه به ارتباط با کل جهان، نقشه راه دولت آینده به روشنی ترسیم شد.

صحبت‌های رئیس جمهور در مورد رژیم صهیونیستی جامع و همه‌فهم بود

انصاری صحبت‌های پزشکیان در خصوص اسرائیل و جنایاتی که در غزه مرتکب شده است را هوشمندانه، دقیق و از موضع قدرت دانست و ادامه داد: رئیس جمهور نگاه ایران در رابطه با رژیم صهیونیستی را به روشنی بیان کرد و همین‌طور در رابطه با نگاهی که جامعه جهانی به شکل انسانی باید به غزه داشته باشد سخن گفت که این موضوع یک موضوع انسانی است و نه صرفاً عربی و یا منطقه‌ای‌. نطق آقای پزشکیان در مجموع، جامع، شفاف و همه‌فهم بود و در رابطه با مسائل داخلی هم همین ویژگی‌ها را داشت.

وی به تشویق‌های مکرر نمایندگان مجلس در زمان صحبت‌های رئیس جمهور در مراسم تحلیف او اشاره کرد و افزود: در فرازهای مختلف سخنرانی آقای پزشکیان، نمایندگان مجلس با تشویق‌هایشان او را همراهی می‌کردند. این نشان می‌دهد که گفتمان رئیس جمهور، مورد حمایت همه مجلس از همه طیف‌ها قرار دارد. رئیس جمهور، دولت وفاق را اعلام کرده ولی در انتخابات مورد حمایت اصلاح‌طلبان و جریان‌های تحول‌خواه قرار گرفت. نطق امروز او و تشویق‌های قاطعی که نمایندگان مجلس از او انجام دادند، نوید بخش این بود که مجموعه نیروهای درون نظام به نوعی تفاهم کلی در مفاهیم و در اولویت‌های پیش رو رسیده‌اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار امیدواری کرد: امیدوارم نمایش همدلی که امروز در مراسم تحلیف شاهد آن بودیم در عمل هم طی ۴ سال آینده در حمایت از دولت و تصویب قوانین مورد نیاز چنین تصویب برنامه‌ها و بودجه‌ها با اعمال نظارت دلسوزانه و راهگشا با پرهیز از رقابت‌های مخرب و دور از بهانه جویی‌های جناحی و خطی، ادامه یابد.

با سخنان رؤسای قوا، احساس امیدواری کردم

انصاری اظهار کرد: با برگزاری این چنینی مراسم تحلیف رئیس جمهور و بیان این سخنان از سوی رؤسای سه قوه، من احساس کردم فضای امید بخشی بر کشور حاکم شده است. حضور مهمان‌های خارجی، همسایگان و مقام‌های برجسته کشورها نشان داد که اقبال آن‌ها نسبت به دولت جدید، خوب است. در مجموع، مراسم تحلیف در ادامه مراسم بسیار خوب تنفیذ که در حضور مقام معظم رهبری برگزار شد، هر دوی این مراسم در ادامه حضور معنادار مردم در انتخابات با انتخاب هوشمندانه آن‌ها صورت گرفت.

وی افزود: انتخاب هوشمندانه آقای پزشکان توسط مردم نشان دهنده روند رو به جلو در اداره کشور است. روزنه‌های خوبی از امید گشوده شده است. من در دوران تبلیغات انتخاباتی و پس از آن به برخی از استان‌های کشور سفر کردم و امیدواری را به طور ملموس در میان اقشار مختلف مردم دیده‌ام. در بین مردم حضور دارم. در کوچه و بازار شاهد امیدواری آن‌ها هستم. چند روز قبل برای زیارت حضرت امام رضا علیه السلام و شرکت در مراسم تقدیر از ستادهای آقای پزشکیان در استان خراسان رضوی، در خیابان و در حرم امام رضا شاهد نوعی امیدواری در اقشار مختلف مردم بودم.

اقدام خوب در سایه همدلی، همه را به مشارکت در انتخابات امیدوار می‌کند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، فضای امیدواری در جامعه را سرمایه بزرگی برای نظام دانست و گفت: امیدوارم با اقدام‌های خوبی که در اداره کشور انجام خواهند داد و با همکاری و همدلی میان دولتمردان و قوا این امید میان مردم تقویت شود و توسعه یابد. حدود ۵۰ درصدی که در انتخابات شرکت نکردند احساس کنند شرکت در انتخابات مفید هست و بر سرنوشت آن‌ها تأثیر دارد. و همچنان اصلاح در کشور از صندوق رأی می‌گذرد و مطالبه‌گری واقع‌گرایانه از طریق مشارکت‌جویی اجتماعی و سیاسی عمومی میسر هست.

انصاری با ابراز خوشحالی از اتفاق‌های پیش رو در کشور، افزود: امیدوارم این اتفاق‌ها نتایج مفیدی را برای مردم خوب کشورمان و اقشاری که از نظر معیشت در تنگنا هستند و به ویژه جوانان اعم از خانم‌ها و آقایان ایجاد کند و آینده بهتری را برای آن‌ها رقم بزند. به‌ویژه آن‌هایی که تحصیلات عالیه دارند در سال‌های اخیر نسبت به آینده ناامید بودند و ابهام داشتند، ان‌شاءالله روزنه‌های امید تبدیل به راهگشایی واقعی در زندگی آن‌ها شود و آینده بهتری را برای آن‌ها شکل دهد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ