رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی پایبند به اصول اخلاق باشند

اقتصاد ایران: اردبیل- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی به دور از ظواهر باید اصول و مبانی اخلاقی را مورد توجه و اهتمام جدی قرار دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر رجبی عصر سه‌شنبه در کارگاه سواد رسانه‌ای و فضای مجازی که با حضور فعالان رسانه‌ای استان اردبیل در مجتمع فدک اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: در عصر حاضر به هم ریختگی و در عین حال سرعت انتشار اخبار و رویدادها را شاهد هستیم که ضرورت دارد صحت و دقت اخبار در این زمینه مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: با برخط شدن فعالیت رسانه‌ای در شرایط کنونی دیگر هیچ‌گونه جای سرپوش گذاشتن به مسائل و موضوعات وجود ندارد و به صورت شفاف و روشن موضوعات و مسائل مطرح شده و مورد توجه فعالان و دست‌اندرکاران این عرصه قرار می‌گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: در استان اردبیل نیز شاهد فعالیت خوب رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی هستیم که هر چند در برخی از مسائل و موضوعات برخی ایرادات، اشکالات و آفت‌ها فعالیت‌های مؤثر در این بخش را تهدید می‌کند ولی در مجموع حرکت‌ها و فعالیت‌ها در این حوزه از سلامت و صحت بیشتری برخوردار است.

رجبی افزود: برگزاری کارگاه‌های سواد رسانه‌ای و ارتقای توانمندی فضای مجازی بستری را فراهم می‌آورد تا فعالان این عرصه با نگاه بازتر و دید وسیع‌تر بتوانند در این بخش حضور پیدا کرده و زمینه حرکت‌های خوب و مؤثر را فراهم کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما نباید از آفت‌ها و آسیب‌های فضای مجازی نیز غفلت کنیم بلکه ضرورت دارد با نگاهی درست و واقع‌بینانه در این بخش بتوانیم بر توانمندی‌ها و قابلیت‌ها افزوده و در کنار آن برخی تهدیدها را نیز از حوزه فعالیت خود دور کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اضافه کرد: با توجه به شرایط کنونی جهانی و کشورمان فعالیت‌های خبری در این عرصه بیشتر بر سرعت و دقت انتشار اخبار است که ضرورت دارد بر صحت و کیفیت اخبار تولید شده نیز توجه و دقت بیشتر شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در این رویداد و کارگاه رسانه‌ای و فضای مجازی استاد محسن احمدی از اساتید رسانه موضوعات و مباحث جدید و مطرح شده را بیان و شرکت‌کنندگان در این کارگاه سعی کردند با طرح موضوعات و پرسش‌هایی در این زمینه بر علم و مهارت خود بیفزایند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ