مردمی سازی تبلیغ یکی از رویکردهای جدی تبلیغات اسلامی است

اقتصاد ایران: همدان-مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان گفت: یکی از رویکردهای جدی سازمان تبلیغات مردمی سازی تبلیغ است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا غلامی عصر امروز در آئین تودیع و معارفه مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر در سالن اجتماعات فرمانداری ملایر ضمن تقدیر از حضور مسئولان و مبلغان و روحانیون و فعالان مذهبی و فرهنگی در این مراسم، با اشاره به توانمندیها و ظرفیت‌های شهرستان ملایر این شهرستان را شهرستانی با سبقه دینی و فرهنگی برشمرد و اظهار کرد: ملایر دارای مفاخر دینی و علمی والایی از گذشته تا به امروز بوده و تعداد حوزه‌های علمیه و مفاخر دینی نشان از این ادعا دارد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره یک هزار و ۱۰۰ شهید والامقام ملایر افزود یکی از فرماندهان و شهدای بزرگ این شهرستان شهید تاجوک است که رشادت‌ها و افتخارات زیادی را در دوران جنگ تحمیلی از خود به جای گذاشت و مدال افتخار شهادت را به گردن خود آویخت.

وی ملایر را شهر واقفان خیر اندیش و شهر هنرمندان با دو نشان جهانی برشمرد و تصریح کرد: با وجود همه این ظرفیت‌ها در ملایر باید گفت ملایر از جهات مختلف ویژه است.

حجت الاسلام غلامی با گریزی به برگزاری برنامه‌های با شکوه ایام محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی و همکاری و وحدت مردم و هیأت‌های مذهبی در برگزاری برنامه‌ها افزود: اجتماع بزرگ عزاداران حسینی مصداق بارز اجتماع مومنانه حسینی بود که این انسجام و برگزاری خوب برنامه‌ها جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه یکی از رویکردهای جدی سازمان تبلیغات مردمی سازی تبلیغ است افزود: ما واقعاً باید به سمتی برویم که تبلیغ ما مردم سازی شود و اتفاقات خوبی رقم بخورد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به اینکه طی سالهای اخیر برگزاری برنامه‌های مذهبی به صورت اجتماعی عظیم در حال انجام است یادآور شد طی سالهای گذشته جشن بزرگ غدیر که یک عید والا و عید اکبر است مغفول مانده بود و جایگاه واقعی غدیر در بین مردم ناشناخته بود اما به حمد الله طی چند سال اخیر برگزاری جشن‌های غدیر به ویژه در سال جاری جشن ۴۰۰ کیلومتری غدیر در کشور نشان از توجه به مشارکت مردم در حوزه دینی است.

وی با بیان اینکه این حرکت بزرگ به همت و تلاش و مشارکت گروهای مردمی شکل گرفت افزود: طی یک سال گذشته توجه به جایگاه قرآن به عنوان کتاب مقدس و والای ما مسلمانان به اوج خود رسید و دست‌اندرکاران سازمان به همت رسانه ملی با طراحی برنامه محفل در این حوزه کاری بزرگ را رقم زدند.

غلامی اضافه کرد: برنامه محفل در واقع گامی بزرگ برای شناسایی ظرفیت‌های قرآنی از سراسر کشور بود و انگیزه شد برای مردم که قرآن محور زندگی است و این از برکات بزرگی بود که در حوزه قرآنی کشور اتفاق افتاد.

وی همچنین با گریزی به همایش بزرگ پیاده روی اربعین گفت: اربعین ظرفیت تمدنی ما است و به حمد الله طی سالهای اخیر این حرکت بزرگ به برکت امام حسین (ع) شکل گرفت و تا همه آرزومندان و جاماندگان در قالب این همایش بتوانند ارادت خود را به مولایشان نشان دهند و به زیارت ارباب بروند.

وی با بیان اینکه در قالب این همایش حرکات رقم خورد که امسال نیز در سازمان تبلیغات محلهای اربعینی را رقم می زنیم و در دستور کار قرار دارد گفت: محل‌های ما باید محل‌های اربعین شود اربعین یک میعادگاه عاشقانه است و باید از این ظرفیت استفاده شود و این امر همت و مشارکت همه را می‌طلبد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان همچنین ضمن تقدیر از خدمات ارزنده حجت الاسلام رستمی در زمان تصدی در اداره تبلیغات ملایر از ایشان به عنوان مدیری جهادی، پر کار و پر تلاش و با اخلاق یاد کرد و افزود: با توجه به تأکیدات حجت الاسلام قمی یکی از سیاستهای سازمان تبلیغات بومی گزینی و استفاده از ظرفیت‌های افراد بومی است.

وی همچنین با اشاره به سوابق و فعالیت‌های حجت الاسلام فارسی در حوزه‌های مختلف گفت: ایشان در حوزه‌های دینی و فرهنگی، روابط با مدارس و دانش آموزان، مسئولیت در قرارگاه غدیر، و حوزه‌های علمیه فعالیت‌های ارزنده‌ای در کارنامه خود دارد که امیدواریم با این سوابق ارزنده در جایگاه مدیریت اداره تبلیغات اسلامی ملایر این سنگر را نیز به خوبی و با تعامل با موفقیت پیش ببرند.

وی با تاکید بر اینکه سازمان تبلیغات یک سازمان حاکمیتی است که با همه اقشار و نهادها یک ارتباط و تعامل تنگاتنگ دارد خاطرنشان کرد: این تعامل و هماهنگی باید مستمر بوده و در این راستا با تلاش و جدیت و همکاری و مشارکت مبلغان و همه اقشار دینی و فعالان این حوزه بتواند در سنگر تببین و جهاد مأموریت‌های خود به خوبی پیش برود.

در این مراسم از خدمات حجت الاسلام روح الله رستمی تقدیر و حجت الاسلام احمد فارسی به عنوان مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر منصوب شد.

فرماندار ملایر نیز با اشاره به سابقه طولانی چندین قرن مردم دیار ملایر در ارادت به اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم السلام گفت: ملایر با سرمایه عظیم همانند حوزه‌های علمیه، عُلما، دانشگاه‌ها، نهادهای نماز جمعه، مساجد و هیئات پویا و فعال می‌تواند یکی از قطب‌های مؤثر فرهنگی در غرب کشور باشد و اجتماع عظیم چندین هزار نفری در عصر تاسوعای حسینی امسال نشان از موفقیت‌های چشمگیر در این امر دارد و باید گفت سازمان تبلیغات اسلامی در تحقق جهاد تبیین و ایجاد ایمان و امید در جامعه از نقش مهمی برخوردار است.

سلمان اسماعیلی گفت: حجت الاسلام رستمی حقیقتاً یکی از برادران دلسوز و عزیز برای همه ما بودند و روحیه خدمت بی منت، صداقت، پرهیز از حاشیه‌ها و مردانگی در ایشان متبلور بود و از ایشان نهایت تشکر را بابت زحمات این مدت اخیر داریم.

وی با بیان اینکه حجت الاسلام فارسی بعنوان یک عنصر فرهنگی مؤثر در شهرستان و خوشنام که سابقه فعالیت بلند مدت در امور فرهنگی و علمی را در حوزه‌های علمیه شهرستان دارند گفت: ایشان را امروز در جایگاه ریاست جدید این اداره می‌بینیم و قطعاً با خلاقیت و روحیه جوانی ایشان شاهد تحولات خوبی در این عرصه خواهیم بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ