برگزاری کارگروه پدافند زیستی همدان با محوریت پیشگیری تب دنگی

اقتصاد ایران: همدان-کارگروه پدافند زیستی استان با محوریت پیشگیری و کنترل تب دنگی و مقابله با مخاطرات احتمالی پشه آئدس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کارگروه پدافند زیستی استان با محوریت پیشگیری و کنترل تب دنگی و مقابله با مخاطرات احتمالی پشه آئدس با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان، معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان، مدیران حوزه بهداشت و درمان، مدیرکل پدافند غیرعامل استان و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه برگزار شد.

محمدمهدی مجذوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در کارگروه پدافند زیستی استان که با محوریت پیشگیری و کنترل تب دنگی برگزار شده بود اظهار کرد: تاکنون هیچ موردی از شیوع این بیماری در سطح استان گزارش نشده اما با توجه به درگیر شدن چند استان باید آمادگی مقابله و کنترل بیماری در تمام سطوح ایجاد شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون در مناطق غرب کشور، درگیری و شیوع این بیماری گزارش نشده‌است عنوان کرد: آب‌های راکد، گیاهان زینتی و سبزیکاری‌هایی که با حوضچه‌های غیرجاری و راکد آبیاری می‌شوند می‌تواند مهمترین محل زندگی و نمو پشه آئدس باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان پیشگیری و آمادگی برای مقابله را مهمترین هدف این جلسات برشمرد و افزود: باید جلسات تخصصی، کاربردی و میدانی افزایش یابد و واردات گلهای زینتی از استان‌های آلوده مدیریت شود و جهادکشاورزی و محیط زیست استان بر فضای رشد و کاشت و واردات گیاهان و فضای سبز طبیعت نظارت بیشتری داشته باشند.

دانشگاه علوم پزشکی همدان در خصوص آموزش و اطلاع‌رسانی بیماری تب دنگی اقدامات شایان توجهی داشته است

در ادامه رضانیا معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان ضمن آرزوی توفیق برای دولت چهاردهم با بیان اینکه رویکرد جهادی راه برون رفت از مشکلات و سرافرازی کشور است گفت: این کارگروه نیازمند دبیرخانه ثابت است که بسیج همه دستگاه‌ها و امکانات در آن محقق شود.‌

وی ضمن قدردانی از حساسیت و پیگیری دانشگاه علوم پزشکی همدان در خصوص اطلاع‌رسانی و آموزش‌های صورت گرفته از بیماری تب دنگی اظهار کرد: اطلاع‌رسانی دانشگاه درخصوص این پشه و بیماری منتقله از آن خوب بوده و دانشگاه علوم پزشکی همدان اقدامات خوبی هم در راستای آماده‌سازی و آموزش پرسنل داشته است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان با بیان اینکه به هیچ عنوان اجازه نداریم آرامش روانی و امنیت خاطر مردم را بر هم بزنیم و اطلاع‌رسانی باید با حفظ امنیت روانی مردم انجام شود عنوان کرد: تعامل دبیرخانه و رسانه با رویکرد اطلاع‌رسانی توأم با حفظ آرامش عمومی جامعه تقویت شود.

وی بر لزوم تشکیل جلسه استانی با حضور فرمانداران و شهرداران استان در راستای بررسی راهکارهای پیشگیرانه در هر شهرستان تأکید و تصریح کرد: همچنین در این خصوص لازم است با مراجع مرتبط کشور ارتباط نزدیک و به‌روزی ایجاد شود و همه دستگاه‌های مرتبط گام به گام و با سرعت مناسب مصوبات کارگروه را عملیاتی کرده و نسبت به ارائه گزارش اقدام نمایند.

مشارکت بین‌بخشی و ورود جدی سازمان‌های عضو کارگروه به مدیریت فضای پیشگیرانه الزامی است

فاطمه ترکمان‌اسدی معاون بهداشتی معاون بهداشتی دانشگاه نیز در این جلسه با تأکید بر لزوم مدیریت سفرها در دو ماه پیش‌رو به ویژه مسافرین استان‌های شمالی و جنوبی کشور اظهار کرد: ابتلای انسانی آئدس خطرناک نیست اما ورود پشه خطرناک است.

وی با بیان اینکه یکی از کارهای خوبی که در راستای کنترل این بیماری انجام شده طراحی راهکارهای مقابله‌ای در قالب الگوی بومی‌سازی برای استان است تبیین کرد: تمام وظایف و دستورالعمل‌های محوله به دانشگاه علوم پزشکی همدان با جزئیات پیگیری و محقق شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه از تشکیل جلسات و کمیته‌های درون بخشی و استانی در راستای مقابله و کنترل این بیماری خبر داد و افزود: در این راستا آموزش‌های لازم به پرسنل ارائه شده و اطلاع‌رسانی به عموم مردم در دستور کار قرار گرفته است.

وی همچنین بر لزوم مشارکت بین‌بخشی و ورود جدی سازمان‌های عضو کارگروه به مدیریت فضای پیشگیرانه بیان کرد: نصب بنر پیشگیری علائم هشدار در ورودی شهر انجام شده و در سایت دانشگاه اطلاع‌رسانی انجام شده و در پایانه فرودگاه مراقبت سلامت زائرین حج انجام شده‌است، همچنین برنامه آموزشی پرسنل شهرستان‌ها مبتنی بر نمونه‌گیری و کار مداوم انجام شده‌است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ