اردبیل ۱۴ هزار اهداکننده مستمر دارد

اقتصاد ایران: اردبیل- معاون فنی اداره کل انتقال خون استان اردبیل گفت: استان اردبیل ۱۴ هزار اهداکننده مستمر خون دارد که در طول سال سه تا چهار نوبت خون اهدا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی صمدی عصر سه‌شنبه در مراسم گرامیداشت روز انتقال خون در اردبیل، اظهار کرد: در حالی پنجاهمین سالگرد تأسیس سازمان انتقال خون گرامی داشته می‌شود که در این نیم قرن تمام تلاش ادارات انتقال خون بر این بوده تا با تأمین خون و فرآورده‌های آن در خدمت بیماران و نیازمندان باشد.

وی تصریح کرد: نهم مردادماه روز تأسیس انتقال خون به نام روز اهدای خون نامگذاری شده و امسال شعار این سازمان «نیم قرن اهدای خون، اهدای زندگی» نام نهاده شده است.

معاون فنی اداره کل انتقال خون استان اردبیل گفت: سالانه ۳۹ هزار واحد خونی در سطح استان اهدا می‌شود که این اهدای خون همراه با تأمین نیازمندی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است.

صمدی افزود: ما اهداکنندگان مستمر خونی را در استان داریم که بیش از ۴۰ سال است در طول سال سه تا چهار نوبت خون اهدا می‌کنند که این نشان از همنوع دوستی هم استانی‌ها است که در این زمینه احساس وظیفه کرده و در این امر خداپسندانه مشارکت می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: هر فرد سالم در طول سال می‌تواند سه تا چهار بار اهدای خون انجام دهد که در این زمینه از هموطنان انتظار داریم در این امر خداپسندانه مشارکت کرده و به یاری بیماران و نیازمندان به خون و فرآورده‌های آن بشتابند.

صمدی اضافه کرد: عمر برخی از فرآورده‌های خونی نظیر پلاکت بسیار کوتاه و کمتر از سه تا چهار روز است که اهدای مستمر خون و رعایت تناسب در این زمینه می‌تواند پاسخگوی نیازمندی‌ها باشد.

وی بیان کرد: ۵۶ درصد تأمین خون استان توسط اهداکنندگان مستمر انجام می‌شود و ما سعی می‌کنیم در مناسبت‌های مختلف در خدمت اهداکنندگان خون در پایگاه‌های ثابت و سیار باشیم.

معاون فنی اداره کل انتقال خون استان اردبیل یادآور شد: این استان با داشتن ۱۴ هزار اهداکننده مستمر خون جز استان‌های پیشرو در این زمینه است و توانسته تاکنون خون مورد نیاز بیماران و گروه‌های نیازمند را تأمین و به درخواست‌های آنها پاسخی مثبت دهد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ