زائران اربعین بدون ثبت‌نام به مرزها مراجعه نکنند

اقتصاد ایران: اردبیل- رئیس ستاد عتبات عالیات استان اردبیل گفت: زائران اربعین حسینی بدون ثبت‌نام در سامانه سماح و گذرنامه به مرزهای خروجی ۶گانه مراجعه نکنند.

اسفندیار هوشیار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: از چند روز پیش حرکت زائران اربعین حسینی آغاز شده و تاکنون در سطح استان بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ نفر ثبت‌نام انجام دادند که روند ثبت‌نام همچنان با سرعت ادامه دارد.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم حرکت زائران از ۱۵ مردادماه شدت بیشتری گرفته و شاهد عزیمت زائران به سمت مرزها و عبور به سمت عتبات عالیات باشیم.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان اردبیل به برگزاری جلسات هماهنگی در سطح استان برای عزیمت زائران و موکب‌ها اشاره کرد و گفت: هماهنگی‌های لازم انجام شده و قرار است از اول شهریورماه موکب‌ها در داخل کشور و عراق استقرار یافته و ارائه خدمات را به زائران انجام دهند.

هوشیار افزود: پیش‌بینی می‌کنیم در اربعین امسال شاهد عزیمت ۱۳ هزار زائر استان به کشور عراق و به سمت نجف و کربلای معلی باشیم که امیدواریم هم استانی‌ها سفر خود را برای ۶ تا هفت روز مدیریت کرده و بلیت برگشت را نیز از مرزها تهیه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در حوزه حمل و نقل تدابیر لازم برای جابجایی زائران انجام شده و حتی قیمت بلیت نیز مشخص و پیشنهاد اصلی ما بر تردد زائران از طریق تمرچین و باشماق است تا امکان راحتی تردد زائران اربعین حسینی را شاهد باشیم.

هوشیار اضافه کرد: تلاش ما بر این است تا در داخل عراق نیز با همراهی موکب‌ها از استان‌های مختلف خدمات‌رسانی به زائران در مسیرهای ترددی انجام شده و در محور نجف به کربلا نیز گستردگی فعالیت این موکب‌ها را شاهد خواهیم بود.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان اردبیل بیان کرد: هیچ‌گونه مشکلی در ثبت اطلاعات در سامانه سماح و صدور گذرنامه زیارتی و همچنین گذرنامه رسمی وجود ندارد و هموطنان باید از حضور بدون ثبت‌نام و داشتن گذرنامه در مرزهای ۶ گانه جلوگیری کرده و امکان ارائه خدمات راحت تر را برای افراد واجد شرایط فراهم کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ