تشدید نظارت بر نانوایی‌های سرعین/گران‌فروشی بی‌معنا است

اقتصاد ایران: سرعین- مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: بر فرآیند تهیه و توزیع آرد و پخت نان در شهر سرعین نظارت داریم تا امر خلاف قانونی در این فرآیند رخ ندهد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی رحیمی‌آذر عصر سه‌شنبه در بازدید از کارخانه تولید آرد و نانوایی‌های سرعین، اظهار کرد: با توجه به افزایش ورودی مسافران و گردشگران به شهر توریستی سرعین گلایه‌ها و نارضایتی‌هایی را در تولید و عرضه نان شاهد بودیم که در بازدید سرزده از کارخانه تولید آرد و همچنین برخی نانوایی‌ها نسبت به رعایت مقررات و جلوگیری از افزایش کاذب قیمت‌ها و هشدارهای لازم صادر شد.

وی تصریح کرد: در این بازدیدها علاوه بر نظارت بر فرآیند ورود گندم به سیلوها، انبارها، آزمایشگاه‌ها و محل بسته‌بندی آرد مورد بررسی قرار گرفت تا جلوی تخلفات احتمالی گرفته شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل هدف از تشدید نظارت‌ها را بررسی چرخه عرضه بهداشتی آرد و پیشگیری از اقدامات غیرقانونی عنوان کرد و گفت: تعزیرات با کم فروشی آرد، افزایش کاذب قیمت نان و آرد و رعایت توزیع آرد مورد نیاز نانوایی‌ها و قنادی‌ها بر اساس قیمت مصوب در بازار اهتمامی جدی خواهد داشت.

رحیمی‌آذر افزود: نانوایی‌های سرعین زیر ذره‌بین تعزیرات حکومتی قرار دارند و ما تلاش می‌کنیم با همراهی دستگاه‌های دیگر در کنار نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی به ویژه نانوایی‌ها، حمایت از حقوق مصرف‌کننده را نیز انجام دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: وضعیت بهداشتی برخی نانوایی‌ها و کیفیت پخت آنها نامناسب است و در کنار آن برخی نانوایی‌ها نرخ مصوب و وزن چانه را رعایت نمی‌کنند که در این زمینه تذکر لازم به نانوایی‌های متخلف داده شد.

رحیمی‌آذر اضافه کرد: در این بازرسی‌ها از هشت واحد نانوایی بازدید و هیچ‌گونه تخلف محرزی مشاهده نشد ولی تذکرات لازم برای اصلاح برخی موارد داده شد تا جلوی تکرار این تخلفات گرفته شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل بیان کرد: تلاش ما بر این است تا اقدامات مؤثری را در بهبود کیفی پخت نان انجام داده و در کنار آن قرار شد به میزان مورد نیاز آرد نانوایی‌ها نیز تأمین شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ